Övningar !

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare alex_415
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 482
A

alex_415

Någon som har några bra övningar att dela med er med ? Helst markarbetes övningar med bommar :D

Sv: Övningar !

förutom hippsons suveräna övningar så är klockan väldigt bra! tänk dig att volten är en klocka och man sätter 1 hinder vid klockslah 12,3,6 och 9. om man inte gjort övningen innan så räcker det med att ha hinder vis klockan 12.4 och 8.

Den övningen är jätte bra.

Ni kanske har några fler tips på vad som är bra övningar för en unghäst. (4 år) ?

Boken hoppning enligt strömsholmsmetoden är en jättebra inspirationskälla när fantasin tryter.
Och har massor av bra tips när man inte är så erfaren.

Liknande trådar

Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 338
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men... 2
Svar
34
· Visningar
3 305
Senast: Edla
·
Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
359
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 552
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka