En väninna till mig kan inte ta hormoner och har använt p-dator i 16 år utan att bli gravid, så för henne fungerar det jättebra. En annan väninna blev gravid första månaden efter att hon började med p-dator, så jag skulle inte våga prova ;)

Aj då, ja då är det ju verkligen lite av ett lotteri...! Jag känner efter att ha läst mer att det där med p-dator nog inte är något för mig, stod på några ställen att p-dator är bra om man inte har något emot att man ev. blir gravid och det har jag ju!
 
Jag hade nog satsat på pessar eller kondom. Är själv lite orolig över hur jag ska göra i framtiden. Har ätit p-piller som jag mådde otroligt bra på, men nu efteråt då vi försöker bli med barn har ägglossningen börjat strula och jag är givetvis rädd för att det är pillrenas fel. Kommer aldrig våga äta dem igen.

Min ägglossning strulade också i början, när jag slutade med mina piller för att kunna bli gravid. Fick ta ägglossningstest för att få någon sorts hum om när jag överhuvudtaget hade ägglossning... Hoppas ni lyckas bli med barn snart :)
 
Well, den var regelbunden i ett halvår efter att jag slutade. Det är först nu som den börjat hoppa över äl :( Det kan ju bero på tusen och en miljon saker, men jag är lite nojig över att p-piller kan få hela systemet att tappa kontrollen.
 
Jag har haft pessar. Men nu var det länge se.
Jag vet att det spermidödande meldet som jag använde för länge sen inte längre används utan man har ett annat medel som inte är så dödande utan mer bara hindrar inträde. sambon sa han kände det lite, men inte så att det störde. Lite kladd är det med det iochmed att man ska kladda in det med gele först och sen peta in det, men det stör inte så mycket (har man planer på romantik kan man ju alltid förbereda) Det som är lite jobbigt är att det måste sitta inne några timmar efteråt.

Nu har jag kopparsprial och tycker att det är det bästa alternativet.
 
Well, den var regelbunden i ett halvår efter att jag slutade. Det är först nu som den börjat hoppa över äl :( Det kan ju bero på tusen och en miljon saker, men jag är lite nojig över att p-piller kan få hela systemet att tappa kontrollen.

Usch vad tråkigt! Jag hade också börjat nojja över det. Jag är övertygad om att det inte kan vara bra att hålla på och mixtra för mycket med kroppen, vore oerhört trevligt om det kunde finnas ett vettigt, säkert hormonfritt alternativ som inte försämrar känslan!
 
Jag har haft pessar. Men nu var det länge se.
Jag vet att det spermidödande meldet som jag använde för länge sen inte längre används utan man har ett annat medel som inte är så dödande utan mer bara hindrar inträde. sambon sa han kände det lite, men inte så att det störde. Lite kladd är det med det iochmed att man ska kladda in det med gele först och sen peta in det, men det stör inte så mycket (har man planer på romantik kan man ju alltid förbereda) Det som är lite jobbigt är att det måste sitta inne några timmar efteråt.

Nu har jag kopparsprial och tycker att det är det bästa alternativet.

Hur många timmar måste det sitta inne? Kan det sitta inne för länge? Tänkte om man har sex på kvällen så kanske man inte vill vara vaken i flera timmar efteråt bara för att kunna ta ut det...

Hemska tanke, tänk om man glömmer bort det! :eek:
 
Man tar ut den morgonen efter, det är såklart inte bra att glömma den för länge, men det är väl bara att ha fodralet liggande på sängbordet, eller tvättstället, så ser du den nästa dag.
 
Okej, men då är det ingen exakt tid man måste vänta i alla fall :)

Det är sant, en mindre förvirrad människa skulle ju inte ens behöva fundera på det men jag tillhör de där mer (mycket mer!) förvirrade sakerna :D
 
Jag känner också lite så nu när jag läst mer om dem... Sambon hittade något om en p-dator med "kiss-stickor" men den går tydligen inte att köpa i Sverige längre och då undrar man ju varför...

Jo, de finns att köpa men numera i form av "fertilitetsmonitor". Samesame, men (jag gissar pga. ansvarsfrågan) istället för att marknadsföra dem som p-medel marknadsförs de som hjälpmedel för de som planerar graviditet. I det ena fallet vill du undvika de fertila dagarna, i det andra vill du pricka dem.;)

P-datorer som mäter kroppstemperatur är dock mer tillförlitliga än "kiss-datorerna".
 
Känner du av den alls? Är den smidig att använda? Känner din pojkvän/sambo/man av den? Har du märkt av det min BM pratade om, att det är svårt att få tag i den spermiedödande gelén?
Jag känner det inte alls och min partner inte heller.
Jag har haft mitt i drygt två år och köpte på mig ganska mycket av det spermiedödande medlet från början så nej, jag har inte märkt nån brist.
Jag använder heller inte medlet när jag inte har ägglossning för då ser jag ingen poäng med det.

Det smakar inte konstigt heller säger den berörde.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är trött på min PMDS och jag är trött på att mensen hindrar mig att motionera och röra på mig (ej diskussion, jag har mina...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 670
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ Jag funderar lite kring preventivmedel... Jag vill inte knapra p-piller pga risken för blodproppar, samt att jag inte vill strula med...
2
Svar
35
· Visningar
2 546
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 759
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp