P1 -om skyltdockan

Jag vet vilka storlekar jag har i olika märken... i vissa är jag small, andra medium och till och med large i vissa.

Jag anser mig själv som en medium...165cm, ~60kg + - 2kg. (Jag går upp och ner vecko/månadsvis)
 
Jag frågade i en klädaffär en gång varför det inte finns några byxor som inte är för långa för mig. Svaret blev att alla byxor sys så att de ska passa en kvinna som är 175 cm lång. Butiken rekommenderade mig att lägga upp byxorna.

För mig som ”bara” är 172 har alla byxor oftast varit för korta.
Jag har kompisar som haft motsatt problem. De fick lägga upp. Men det går ju iaf att göra. Är byxorna för korta så är de Det liksom..
 
För mig som ”bara” är 172 har alla byxor oftast varit för korta.
Jag har kompisar som haft motsatt problem. De fick lägga upp. Men det går ju iaf att göra. Är byxorna för korta så är de Det liksom..
Ja så länge inte formen ändras eller det är något annat som är anpassat efter benet tex knäskydd/lappar så fungerar det att lägga upp. Med arbetskläder är det ju inte ovanligt att man som kvinna har knäskyddet nere på skenbenet.
 
Jag frågade i en klädaffär en gång varför det inte finns några byxor som inte är för långa för mig. Svaret blev att alla byxor sys så att de ska passa en kvinna som är 175 cm lång. Butiken rekommenderade mig att lägga upp byxorna.

Det här kan ju verkligen inte stämma.
Jag är 175 cm lång och har problem med att de flesta byxor är för korta...
 
Det var var expediten i klädaffären sa till mig iaf.

Nu är det länge sedan men jag brukade förr jämföra längd på olika storlekar. Ibland var de samma längd från 34 till 42, ibland ökade längden något. Så det kan nog absolut vara sant för vissa tillverkare iaf att de gör kläderna för en viss längd oavsett storleken

När jag var yngre och smalare handlade jag byxor på barnavdelningen. 158 cl satt oftast perfekt - de är ju gjorda för ca 158 cm långa människor liksom!
 
Nu är det länge sedan men jag brukade förr jämföra längd på olika storlekar. Ibland var de samma längd från 34 till 42, ibland ökade längden något. Så det kan nog absolut vara sant för vissa tillverkare iaf att de gör kläderna för en viss längd oavsett storleken

När jag var yngre och smalare handlade jag byxor på barnavdelningen. 158 cl satt oftast perfekt - de är ju gjorda för ca 158 cm långa människor liksom!
Tänkte just tipsa om barnavdelningen - jag kör undantagslöst 152 cl ;) Lite broderade blommor kan jag ha överseende med :laugh:
 
Längd anges sällan alls när det kommer till storlekar utan man anger i såfall innerbensmått eller rygglängd, men oftast går man helt på axelbredd (man), bröstvidd (kvinna), midjemått och höftmått.
Fast när man kollar storlekstabeller står ju oftast både kroppslängd och innerbensmått med?
 
Bergans, Norröna, Craft osv.

Kollade craft och de hade faktiskt det. Aldrig sett på vanliga kläder (alltså som inte är sport etc)

Men alltså crafts storlekar är ju knasiga på sitt vis
. XS I dam på underställ är för folk 164 cm långa. Är du kvinna och 175 cm lång bör du ha storlek xl.

Det blir ju också galet. Tänk om det fanns XS kort, normal och lång, S I kort, normal och lång osv *drömmer*
 

Liknande trådar

Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 062
Senast: Anonym_85
·
Äldre Sjukvården ska det förstås stå. Känner mig både förbannad och besviken. Nästan uppgiven. (men inte riktigt. Då skulle jag ju inte vara...
24 25 26
Svar
515
· Visningar
38 002
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund ...vad det är för fel på min hund? Hon är 4 år och har fram tills nu varit kärnfrisk. För ca 9 dygn sedan började hon spy 5 nätter på...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp