På Spåret 2017

Nå, vad tycker ni om kvällen?
Jag gillar ju verkligen Isobel och Kalle så det var fint att se dem igen.
lite märkligt fördelning av frågorna på de olika resmålen tycker jag? Och så tråkigt att listan fortfarande är kvar.
Annars var det fint att återse programmet :D
Gillade dessutom artisternas version av andra låten - väldigt fin.
 
Lite ljummen start, men Isobel och Kalle gjorde det bra. Johan var lite rolig också, man kunde verkligen se vilken jäkla tävlingsmänniska han är. :D

Jag hade också hoppats på att den där jäkla listan skulle försvinna. "Vem där?" var så himla mycket bättre (nästan vad som helst skulle vara bättre än listan...).
 
Att listan är kvar är skittrist. Sämsta idén nånsin. Sen funderar jag på var i helsike 10-poängsordvitsarna som syftar på stadens namn tagit vägen?! Hur ska jag nu lyckas ta någon 10-poängare, om jag måste kunna riktig stadsfakta för det? :cry:

I övrigt: Helt okej program. Mest bara glad över att det är tillbaka. :love:
 
Jag var lite överpeppad inför premiären, men det gick bra tack vare att Kalle var med:love:

Listan är ju skit (även om jag faktiskt kunde) så jag hade också hoppats att den skulle ha skrotats.

Lång väntan tills nästa fredag!
 
Nu har jag sett ikapp! Också besviken på att listan var kvar. Gillade Isobel&Kalle bäst förra året, men tyckte de var lite ljumma i avsnittet. Johan var lite småkul. Håller med om att artisterna var jättebra! En okej säsongspremiär men det kommer nog bättre avsnitt.
 
Lite dålig uppdatering i den här tråden tycker jag!

Jag såg klart det nyss och alltså, vad dååååligt det var på sista resan :o Jag blev inte så imponerad av någon av paren måste jag erkänna. :(

Men älskar att dom var på Irland :love: Synd bara att det typ bara går att välja mellan U2, The Corrs och Enya när det kommer till artister, för det är alltid dom, det går ju liksom att gissa innan låtarna börja :angel: Och tyckte Lyxén gjorde det bra!

Är det någon som använder Duo-appen?
 
Lite dålig uppdatering i den här tråden tycker jag!

Jag såg klart det nyss och alltså, vad dååååligt det var på sista resan :o Jag blev inte så imponerad av någon av paren måste jag erkänna. :(

Men älskar att dom var på Irland :love: Synd bara att det typ bara går att välja mellan U2, The Corrs och Enya när det kommer till artister, för det är alltid dom, det går ju liksom att gissa innan låtarna börja :angel: Och tyckte Lyxén gjorde det bra!

Är det någon som använder Duo-appen?

Apropå din spoiler så minns jag en resa förra året till nån tysk stad och så skulle de ställa en musikfråga. Direkt sa maken "Det är Rammstein". .D
 
Lite dålig uppdatering i den här tråden tycker jag!

Jag såg klart det nyss och alltså, vad dååååligt det var på sista resan :o Jag blev inte så imponerad av någon av paren måste jag erkänna. :(

Men älskar att dom var på Irland :love: Synd bara att det typ bara går att välja mellan U2, The Corrs och Enya när det kommer till artister, det går ju liksom att gissa innan låtarna börja :angel: Och tyckte Lyxén gjorde det bra!

Är det någon som använder Duo-appen?
Jag älskade också det du skriver i spoilern. Jag har bott i just den staden ett halvår så jag tog det på 10 poäng :D Men jag var rätt besviken på att de knappt visade något av stan. Det är en väldigt fin stad.
 
Jag älskade också det du skriver i spoilern. Jag har bott i just den staden ett halvår så jag tog det på 10 poäng :D Men jag var rätt besviken på att de knappt visade något av stan. Det är en väldigt fin stad.
Ja det hade varit himla roligt att se mer av staden! :love: (helt OT men bytte du från användarnamnet Scaramouche till Hvala? :) )

Apropå din spoiler så minns jag en resa förra året till nån tysk stad och så skulle de ställa en musikfråga. Direkt sa maken "Det är Rammstein". .D

Haha ja, Tyskland känns som det ofta blir Rammstein, Nena eller Blümchen typ :D (om det inte är klassisk musik då)
 
Ja det hade varit himla roligt att se mer av staden! :love: (helt OT men bytte du från användarnamnet Scaramouche till Hvala? :) )



Haha ja, Tyskland känns som det ofta blir Rammstein, Nena eller Blümchen typ :D (om det inte är klassisk musik då)
Haha vilket minne du har! Det var ju jättelänge sen, 2009! Jag försökte sluta med buke och bytte lösenord och mail för att jag aldrig skulle kunna logga in igen. Men abstinensen blev för svår så inom kort skaffade jag ett nytt konto. Då valde jag hvala eftersom jag nyss varit i Bosnien och det var det enda bosniska ordet jag lyckades lära mig (betyder tack) :)
 
Jag ligger lite efter. Kommentarer årets deltagare.

Kristin Lundell och Johan Hilton - Gillar båda jättemycket och tycker att de har en underhållande kemi.

Kalle Lind och Isobel Hadley-Kamptz - Ganska neutralt inställd till dem faktiskt. Jag gillar Kalle Linds dialekt.


Ronny Svensson och Annelie Rydé - Ungefär som ovan fast utan dialekt.

Sigge Eklund och Malou von Sivers - Alltså NEJ! Särskilt Sigge Eklund. Jag hoppas att de åker ut så fort det är möjligt.

Martina Haag och Peter Magnusson - Gillar Martina Haag. Peter Magnusson ok.

Amie Bramme Sey och Gunnar Bolin - Aldrig hört talas om.

Anders Johansson och Marianne Ahrne - Anders Johansson är nog min favorit i år. Marianne Ahrne har jag ingen uppfattning om. Känns lite som om man försökt sätta ihop Jesper och Elisabethpar.

Johan Olsson och Denise Rudberg - Ingen direkt uppfattning. Lite trista.

Josefine Johansson och Johar Bendjelloul - Gillar båda mycket.

Saknar Kakan och pappa och är besviken över att trista listan är kvar.
 
Haha vilket minne du har! Det var ju jättelänge sen, 2009! Jag försökte sluta med buke och bytte lösenord och mail för att jag aldrig skulle kunna logga in igen. Men abstinensen blev för svår så inom kort skaffade jag ett nytt konto. Då valde jag hvala eftersom jag nyss varit i Bosnien och det var det enda bosniska ordet jag lyckades lära mig (betyder tack) :)
Oj, är det så länge sedan?! :eek: Men ja, jag har flera gånger funderat på om du är du så att säga men aldrig varit ett säker - men iom utomlandsboendet kändes det rätt sannolikt :D (och himla bra att du inte blev helt avgiftad från buke tycker jag ;) )
 
@Lillgrådis Ja jag väntar på att hon ska ta sig upp till mina breddgrader! Älskar hennes Left me on fire, men den ger bara en liten gnutta av hennes helt magiska röst. Andra låten var också helt sjukt bra ikväll, ville bara ha meeeer!!

Fö vann rätt lag :D! Kan dock inte låta bli att tycka att det är härligt ironiskt att Ronny är tvärkass på filmfrågorna :p.
 
Tyckte frågefilmerna var ganska enkla idag förutom Bagdad som jag var helt borta på förutom fisken , på Minsk tog jag 6 poäng på frågefilmerna, staden tog jag dock inte förrän på fyra poäng, Alvesta tog jag på 10 poäng relaterade korvspadet till Bullens pilsnerkorv vilket givetvis var lite av en chansning och tog sen full pott på båda frågefilmerna. Var helt borta på Bagdad kunde väl fisken i princip och på 2 poäng kunde man ju lista ut att det var Bagdad. Musik är dock inte min grej så de frågorna kunde jag inte men det skiljer sig inte från andra veckorna liksom. Skrapade ihop betydligt fler poäng än jag brukar iallafall så det är lite kul att för en gång skull få känna sig iallafall lite allmänbildad. :D
 

Liknande trådar

Kultur Ingen På spåret-tråd i år? Ikväll börjar det ju! Vilka är era favoriter i årets gäng? Hörde något om att de skulle byta ut ett av...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: VLMF
·
Kultur Nu har årets deltagare släppts och den 30 november drar det igång! Har ni några favoriter? Några ni helst hade skippat? Vilka hejar ni...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 504
Senast: Ninnurur
·
Äldre Jaha, så var det dags för den 27e säsongen av På Spåret. Presskonferens idag där de tävlande presenterades. Så vad tror vi om årets...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 328
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp