På tal om klippmaskiner...

nyponros

Trådstartare
Har inte råd att köpa ngn i vinter, men vart brukar man (ni) kunna hyra och vad ger ni för ett tillfälle?

Sen undrar jag lite om hur nmi täckar... har ni helhalstäcke eller klarar sig hästen utan att frysa även med rkad hals?
har inte helhals, bara halvhals på nuvarande täcken.

Tacksam för svar;)

Sv: På tal om klippmaskiner...

Kolla med andra i stallet eller i stall runt omkring om det finns någon som har maskin att låna ut.

Jag lånar ut min maskin till andra i stallet, tar 150 kronor för det. Om de vill att jag ska klippa också tar jag totalt 300 kronor. Jag tror att det är rätt normala summor när det handlar om stallkompisar. Jag skulle ta ett högre pris om jag lånade ut maskinen till någon jag inte kände, förmodligen en form av "deposion" som de får tillbaka vid återlämnandet.

Jag helklipper min häst. Förra säsongen gick han med täcken med vanlig halsskärning, men i år blir det halvhals.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 510
Senast: Cattis_E
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 379
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 244
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker... 2
Svar
28
· Visningar
5 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka