Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ska ha både filt o pad! Inte antingen eller. Du lägger filten närmast hästen, paden ovanpå o sen sadeln. Westernsadeln saknar stoppning som en engelsk sadel så du måste fixa till så att det inte skaver o trycker, med filt o padVilket är "bäst"?
är ny på western, ska ta första lektionene i morgon=P
kikar efter sadlar, och då dök det upp en fråga!
vad är skillnaden mellan pad och filt? alltså positiva/negativa sidor?
lättast att tvätta? bäst för hästen?
hjälp!![]()
Har jag missförstått något? QUOTE]
Det verkar faktiskt så!
Bill old-fashion ??? Nooooo Nooooo!Närå, det är Bill som är lite 'old fashion' och inte har upptäckt pad-underläggen.
Själv rider jag aldrig utan ett padunderlägg närmast hästen.
Såvida jag inte har en riktigt tjock, härlig pad såklart![]()
lite stela o stickiga somliga..
måste säga att 8-9cm låter väldigt tjockt! undrar som Bimini vart du hittat denna? *nyfiken*
för min del är det dock hur tjock den är i ihoppressat tillstånd som är det viktiga, hur tjock är den ihoppressad? och vad är den i för material?![]()
Med ett nyare"funktionsmaterial" typ Neopren är det ännu större anledning att ha något under!!!
Dillar ??? Om man har naturmaterial så hanterar detta fukt på ett helt annat sätt än ett syntetmaterial, som inte hanterar fukt på ett bra sätt alls. Fukt o gummi på en hästrygg ger stor friktion vilket kan orsaka skav och obehag, vilket inte naturmateria gör. Lägg en ullfilt under gummipaden ska du se att hästen är torr under sadeln, o mår mycket bättre. Samma sak gäller neoprengjordar som inte andas till skillnad mot en riktig repgjord i mohair. Tänk till, testa o sen kollar vi av vem som dillar, du Wild Rein.Äh, vad dillar du om nudå!?!?!![]()