Bukefalos 28 år!

Pad som förhindrar sadeln att glida

Solvira

Trådstartare
Har hört det pratas om en typ gelepad som man lägger under sadeln som förhindrar den att smyga framåt. Är det en sån här?
2021-GEL-EZE-W_1.jpg

Skulle vilja köpa en sån, men jag måste u veta vad det är jag ska köpa också. :p
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

Jag använder antiglidmatta som man lägger under mattorna hemma, mycket billigare och fungerar utmärkt.

De antiglidpaddar jag sett är tunna, fyrkantiga svarta med små hål i men det kanske finns fler modeller.
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

OKej, det var ju en idé värd att pröva också! :idea: Tack så mycket! :bow:
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

vet inget om just den där du visade!
men jag har iaf en sån här:
AC400.jpg

den förhindrar sadeln från att glida. är mkt nöjd med den!
jag skulle inte använda en såndär antiglidmatta
den andas väl inte? det måste ju bli skitvarmt under.. :S
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

Det är ju hål i dem, så andas måste de väl göra?
Vart har du köpt din? Hur myket kostade den?
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

jag köpte den på Strömsholms tävlingarna.. tror de va på Lyckås. kostade 320! finns på Equalityline
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

Okej, du tar bort problemet men inte orsaken till varför den glider fram.
Ställ dej frågan, Varför glider den fram?
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

För att bommen är för bred. Tills jag får tag på min sadelinpassare måste jag ju göra något för att förhindra den att åka fram. :smirk:
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

Jag håller med Björn, lägg hellre dina slantar på en inpassning av sadeln istället för denna pad. De brukar vara relativt kostsamma beroende på vad man väljer, och de slantarna kan du istället lägga på en inpassning som gör att sadeln fungerar som den ska.
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

Det verkar väl vara en rätt bra ide att fixa padd tills vidare... Hellre det och att sadeln ligger som den ska än att den ska åka fram hela den tiden som går åt att ta ut sadelprovare, stoppa om, ev. köpa ny sadel!
 
Sv: Pad som förhindrar sadeln att glida

Nu är det såhär att jag har haft ut en sadelinpassare två gånger, först när jag köpte sadeln (ny) och sen för att stoppa om den och försöka förhindra den att åka fram genom det. Men icke, det är bommen som är för bred. Och nu får jag inte tag på snubben. Pm:a gärna om andra sadelinprovare i Uppsalatrakten för jag är uppriktigt irriterad över hela den här sadelhistorien. :mad:
 

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: Keb71
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
891
Senast: MiniLi
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 986
Senast: Gunnar
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 567
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp