Pad som fyller ut i fram?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Saril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 8 000
Sv: Pad som fyller ut i fram?

KL

Vilken padd är egentligen bäst, en correctionpad eller en acavallo front riser?
Eller är det en smaksak ;)

Tror jag hänger med! :D Får åka till hästsportbutiken i grannstaden nästa vecka och hoppas de har någonting så jag kan klämma och känna lite...

Tusen tack alla ni som svarar!

Om du menar butiken som börjar på A i Borlänge så brukar de ha front raisern hemma iaf :)

Om du råkar bo i Falun har sadelmakaren i stan också såna...

Har för mig att de brukar ta samma pris också.

Om du menar butiken som börjar på A i Borlänge så brukar de ha front raisern hemma iaf :)

Om du råkar bo i Falun har sadelmakaren i stan också såna...

Har för mig att de brukar ta samma pris också.

Yes, precis den butiken menar jag ;) Och det är Falun jag bor i och sadelmakaren här som har kikat på min sadel och som lånat ut filtbiten till mig eftersom hon inte kunde komma på någon bra riktig pad som kunde passa, haha. Så nu blev jag lite fundersam, får nog ringa henne imorgon och kolla om hon hade glömt den där front risern eller om hon inte trodde den skulle bli bra åt hästen...

Haha då hade hon nog tillfälligt hjärnsläpp :p

För det var hon som tipsade mig om den, å vet även andra som fått det tipset...

Nu har jag varit och känt på lite olika paddar, Wintec och Acavallo (den hela, den halva fanns inte). Wintec tyckte jag kändes alldeles för tjock, så den går bort direkt. Acavallo skulle kunna fungera, den var bättre i tjockleken i alla fall, men jag är ändå tveksam till en hel pad.

Tror jag ska testa att rida med bara filtbiten och se hur pass mycket den glider. Har jag tur så kanske den ligger still och då behöver jag ju egentligen inte fundera mer :p

Om du flirtar lite med J_Schelin här på buke kanske du kan få låna och prova en av hennes padar?

Hon brukar aldrig vara omöjlig.. Hon finns också i byn, iaf dagtid..

Så om det fungerar kan A eller sadelmakaren ta hem en åt dig :)

Nu har jag frågat sadelmakaren om den där acavallopadden, och anledningen till att hon inte rekommenderade den var helt enkelt att den är för tjock. Så för tillfället har jag ett par lösa bitar med tunn filt på ena sidan och nån slags stötdämpande material på andra sidan som hon gjorde åt mig. Fungerar tills jag köpt nåt annat iaf! Ska kolla upp den där prolite-padden tror jag.

Ja alltså de Acavallo jag klämt på är iafl 3-4cm tjocka :o Förstår inte riktigt vem som kan behöva höja så mycket. En eller max två cm är väl max vad man brukar behöva höja. Får ens en 3-4cm tjock mankpadd plats där framme?? Jag får då inte in en sån..

Liknande trådar

Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 292
Senast: Tossa90
·
Utrustning Vad har ni för erfarenheter av paddar som höjer fram vid manken? I dagsläget har jag en Trekker Master dressyr (bomlös sadel av...
Svar
2
· Visningar
1 067
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: videnlis
·
Utrustning Jag har en begagnad Freeform med pad på öppet köp. Har tyvärr inga bilder på sadeln på hästen pga jag inte har någon... 2
Svar
26
· Visningar
5 180
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka