Pad till barbackaridning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kaktusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 944
K

kaktusen

Jag undrar vad ni har för pad om ni ofta rider i barbackagjord el liknande. Tänkte då främst på nån slags pad med kanal för att minska tryck på ryggraden.

Tacksam för svar! :)

Sv: Pad till barbackaridning

Snor tråden lite*

Jag skulle också vilja ha tips på vad man kan ha när man rider barbacka. har börjat bli en sån där barbacka-nörd.

En sån där fårskinnspadd, funkar dom bra till det?

Jag brukar använda dubbla paddar mest för att han har mindre mysig manke/ryggrad.... Men eftersom han ännu inte har så mycket ryggmuskler så är jag rädd att det trycker direkt på ryggraden.
En tjej i mitt stall rider alltid med ridgjord och använder inga speciella paddar, dock är hennes häst mera välmusklad. Så det beror nog lite på...

Jag har en ridgjord med handtag och köpte skitoinlägg som man har till bomlösa sadlar. Mjukt och skönt för rumpan blev det oxå. Den utvecklade sig till en kameldrivarkudde som i sin tur utvecklades till en bomlös sadel
2-okt-2007-002.jpg

Jag har en ridgjord med handtag och köpte skitoinlägg som man har till bomlösa sadlar. Mjukt och skönt för rumpan blev det oxå. Den utvecklade sig till en kameldrivarkudde som i sin tur utvecklades till en bomlös sadel
2-okt-2007-002.jpg

Var köper man dessa inlägg?
Har kollat in paden till bomlösa sadlar på hööks... den kostar 579 kr...:crazy:
Undrar hur mycket det kan skada ryggraden; men vissa rider ju ofta helt barbacka. :smirk: inte lätt att veta.

Är det tryck på ryggraden skulle jag inte rida öht, kanske dags att ringa djurskyddet. Men det är väl tornutskotten du menar?

Finns ju en bomlös padd på börjes för ett trevligare pris. Dock så tycker jag att barbackagjord är helt förkastligt.

Den från Börjes ska inte va nåt vidare, men på Stall Vrå (googla) så finns det Skito ilägg för 450 kr.

Gillar inte heller barbackagjordar, jag hamnar helt fel i sitsen stiglädrerna hamnar lixom för långt fram.
Men man kan vel inte bara köpa inläggen? Måste man inte sätta fast dom någonstans?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
268
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
268
Senast: Luff
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 155
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka