pad till bomlös sadel?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare lobell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 3 106
Sv: pad till bomlös sadel?

Det går bra om westernpaddens inlägg är delade så att det blir en ryggkanal. Jag har westernpad till min bomlösa, och inläggen i den är tjockare och bättre än den "riktiga" paden som följde med sadeln :). Min ena pad är en neopren-pad (märke Weaver) med delade inlägg som jag köpte billigt från Börjes. Och min tävlingspad är en tysk westernpad med delade neopreninlägg som jag köpte från någon nätbutik..

Med delade gissar jag på att det ska vara en kanal med separat inlägg. ?
Det är en kanal med lite tjockade foder i mitten men vet inte om det kan kallas delad..
Jag har oxå paden från Börjes men tycker att westernpadar e snyggare :D

Skippa westernpadden där, snälla den hör inte hemma under en bomlös om den inte som ovan nämnts har kanal på mitten och endast stoppning på sidorna (då funkar den ju lika som en padd för bomlös sadel)... ;)

Tror ni den duger under vanlig sadel istället för schabrak då? :)

Den padden tycker jag inte ska ligga på hästrygg över huvudtaget. Om man inte har tjockare padd under, är bara en vanlig bomullsfilt som dom sytt dit tebby foder på, ingen fyllning alls i :crazy:

Hur ser du det utan att ha känt på padden? Kan ju vara inlägg i den man inte ser på bilden :idea:

De har ju en neongrön padd som har tjockare sidor och kanal för ryggraden, den har jag haft till min bomlösa och det har blivit bra. Dock så tror jag att för att få det rätta lyftet så bör hästen ha en hyfsat rund/ bred rygg.
Jag tycker dessutom att det är lite väl tunna inlägg för stora ryttare, har själv en extra dreamfoam padd emellan när jag använder den sadeln och padden.

Den absolut bästa padden till en bomlös sadel finns på www.stallvra.com Den kostar tusen kronor men den är jätte bra för hästens rygg.. bättre än alla andra billiga saker..

Den heter "padd till nevada" kanske inte så snygg men väldigt bra för hästen!

Får man tävla med bomlös sadel? Har för mig att jag hört att det inte är tillåtet? Är nyfiken på att veta :) Ifall man skulle ha sig en själv.
Hoppas det är ok att låna tråden till frågan :)

bara på E-tävlingar tror jag man får.. innan va det ju på D-tävlingar men nu är det bara på E tror jag..

Liknande trådar

Utrustning Hej Alla! Jo nu är de så att jag är inne på att skaffa en bomlös sadel då hans nuvarande inte passar honom alls. Helst vill jag ha...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: sissu
·
G
Utrustning Hejsan. För några månader sedan så köpte jag en beg. bomlös sadel av märket Knight. Tänkte att en bomlös måste ju passa, då min häst är...
Svar
8
· Visningar
1 146
Träning Pållen har ett jättebra flugridtäcke, men det räcker inte helt. Kan man rida med ett riktigt flugtäcke tro? Om man köper en storlek... 2
Svar
29
· Visningar
5 648
Senast: Rouise
·
J
Utrustning http://www.hooks.se/butik/default.asp?sidvarde=SE&ScreenWidth=1024 tänkte bara på erfarenheter av täcket, hur är det i bogen?! såg...
Svar
8
· Visningar
872
Senast: __Jeanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka