Bukefalos 28 år!

Paddock på cementplatta?

T

Thes69

Är det någon som vet om det går el är dumt att anlägga en paddock på en cementplatta? Självklart ska det på mjukare underlag, men går det att ha cementen kvar i botten?
 
Sv: Paddock på cementplatta?

Ligger den i våg?
Det finns ju ingen dränering så allt regnvatten och snöblask kommer ju ligga kvar, så ner jag skulle nog inte säga det är en bra ide
 
Sv: Paddock på cementplatta?

Det är en gammal gödselplatta, men jag vet inte hur det är med dräneringen...
 
Sv: Paddock på cementplatta?

Vet ett stall i närheten som gjort ett ridhus över ett gammalt kostall med cementgolvet kvar.
Där är ett problem att ridhusbotten ligger löst över och aldrig liksom sätter sej,det får till följd att det släpper och blir snorhalt vid hoppning ex.
Vi har själva provat att träna där men nu undviker vi det,flera hästar har gått ikull där när underlaget släpper.
 
Sv: Paddock på cementplatta?

Måste vara svårt att få till bra svikt om man inte har otroligt mycket underlag då, sen kan det nog bli svårt att få underlaget att ligga där det ska. Låter som att det är bättre att anlägga paddocken på annat en en cementplatta faktiskt.
 
Sv: Paddock på cementplatta?

Underlag, matta, nytt underlag igen isf, hade nog funkat i det nämnda ridhuset också.
 
Sv: Paddock på cementplatta?

Vet ett stall i närheten som gjort ett ridhus över ett gammalt kostall med cementgolvet kvar.
Där är ett problem att ridhusbotten ligger löst över och aldrig liksom sätter sej,det får till följd att det släpper och blir snorhalt vid hoppning ex.
Vi har själva provat att träna där men nu undviker vi det,flera hästar har gått ikull där när underlaget släpper.

Samma effekt som när man inte sköter sitt underlag och djupharvar ibland. Mycket otäckt :crazy:
 
Sv: Paddock på cementplatta?

Precis, omockade ridhus brukar få en botten som en blöt tvål. Såphal med lite löst underlag på toppen. Livsfarligt.
 
Sv: Paddock på cementplatta?

Tack för era synpunkter...hoppas kunna hitta en lösning för platsen är annars perfekt...nära stallet och med bra möjlighet till belysning osv...
 

Liknande trådar

Ridning Låter dumt, men jag får jättedåligt samvete om jag inte rider/går med min häst. Värst är det om jag inte känner för att rida...
Svar
13
· Visningar
1 685
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Har precis fått hem en ponny som mest varit riden av små barn och alltså inte så komplicerat. Nu är hon hos mig och jag har börjat...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Mabuse
·
Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
938
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 073
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp