Paddockbygge och tält

alazzi

Trådstartare
Jag har nu köpt stängselmaterial för att kunna bygga en paddock på tävlingsplatser. Vill inte stalla upp min häst i de där tävlingsboxarna som brukar finnas på tävlingar eftersom han rullade fast och fick en senskada för ett år sen i en sån box. De är för små helt enkelt för min klumpiga häst.

Är det något speciellt som man bör tänka på vid paddockbygge på tävling?

Kommer givetvis ha en tältpaviljong också så att hästen får tak över huvudet. Och så ska jag givetvis täcka hästen.

Vi kommer att bo i tält intill hästen så att det blir lite koll. Känns bäst så.

Sv: Paddockbygge och tält

Ställer mig tveksam till att många tävlingsarangörer skulle tillåta det öht...

Tillåta att man bygger paddock?

Det är tillåtet och jag har redan betalat "paddockavgift". Jag bor i Tyskland, det är kanske andra regler i Sverige? Hade jag ingen aning om.

Hur har du tänkt elförsörjningen? det är viktigt. Och att tänka på hur man ska stötta upp hörnstolparna. Man (jag) använder ju ofta plaststolpar som tävlingspaddock och de kan man inte direkt fixera. Jag brukar stötta dem med "tältpinnar". Islandsfolk bygger alltid paddock på tävlingar så tipset är att fråga på islandsforumet så får du tips av proffs :idea:

Jag har köpt batteri och en box som man ska ha batteriet i. Jordad box. I Tyskland är det vanligt åtminstone på westerntävlingar att folk bygger egen paddock. Det är nästan alltid 2-dagarstävlingar. Men jag tackar för tipset om islandsforumet, ska fråga där:)

Ska provbygga paddocken imorgon. Har 8 pinnar så det blir en liten paddock.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 865
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 880
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 295
Senast: Fiorano
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 673
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka