Painface (utbruten från Patrik Kittels hästar tappade syret i tungan)

Masqueradee

Trådstartare
Förlåt för lite OT men, är det någon som har bra länkar/bilder som definierar painface? Har fortfarande lite svårt att kunna urskilja det själv.
 
Förlåt för lite OT men, är det någon som har bra länkar/bilder som definierar painface? Har fortfarande lite svårt att kunna urskilja det själv.
Jag tycker att denna är rätt så bra om man kan tänka sig att läsa på engelska. Man blir bättre på det ju mer man övar tycker jag. Det finns många fall där jag direkt kan säga att det är painface. Men givetvis finns det svårare fall, stillbilder kan både hjälpa och stjälpa i dessa fall. Generellt så brukar min magkänsla ha rätt när jag ser hästar irl.

https://www.slu.se/globalassets/ew/...ra/smedjeveckan/the-equine-pain-face-a3-1.pdf
 
Jag tycker att denna är rätt så bra om man kan tänka sig att läsa på engelska. Man blir bättre på det ju mer man övar tycker jag. Det finns många fall där jag direkt kan säga att det är painface. Men givetvis finns det svårare fall, stillbilder kan både hjälpa och stjälpa i dessa fall. Generellt så brukar min magkänsla ha rätt när jag ser hästar irl.

https://www.slu.se/globalassets/ew/...ra/smedjeveckan/the-equine-pain-face-a3-1.pdf
Ja, den är bra! Jag tycker dock det är MYCKET lättare att se pain face på en häst i stillhet än en i rörelse! Både ansträngning och koncentration kan ju ge en del av dragen som uppkommer vid pain face, t.ex. vidgade näsborrar och lite "hårdare" drag i hela ansiktet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Dressyrstjärnan Patrik Kittels häst tappade syret i tungan under två världscuptävlingar. På en serie bilder som Sportbladet har tagit...
20 21 22
Svar
420
· Visningar
26 858
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 131
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 504
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 361
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp