Palettblad/Coleus

Köpte två sticklingar men vad gör jag med dom nu? Ska jag bara låta de växa? De är inte så höga än, den helröda är ca 20cm och den andra är ca 15cm.

Har aldrig haft palettblad förut.
20200330_133433.jpg
 
Köpte två sticklingar men vad gör jag med dom nu? Ska jag bara låta de växa? De är inte så höga än, den helröda är ca 20cm och den andra är ca 15cm.

Har aldrig haft palettblad förut. Visa bifogad fil 47810

Vad fina! När de blir ”för höga” kan du toppa dem genom att klippa av stjälken ovanför ett nytt bladpar:

DFC9AA86-4ACC-4983-83B5-ED7B9810DEA8.jpeg


När de toppas så delar sig stammen och de får ett buskigare och tätare växtsätt ☺️
 
Vad fina! När de blir ”för höga” kan du toppa dem genom att klippa av stjälken ovanför ett nytt bladpar:

Visa bifogad fil 47849

När de toppas så delar sig stammen och de får ett buskigare och tätare växtsätt ☺
Tack! 😃

Hur gör man för att få ett sånt där träd som (tror det var du) postat bild på? Klippsar av kläder som det blir som en stam, men hur gör man kronan?
 
Tack! 😃

Hur gör man för att få ett sånt där träd som (tror det var du) postat bild på? Klippsar av kläder som det blir som en stam, men hur gör man kronan?

Precis, man skalar av stammen från grenar och sen klipper man toppen rakt av så att den delar sig. När det kommer ut nya skott klipper man dessa och så håller man på tills man får en tät krona 😄
 
Är det nån som vill sälja nån rolig stickling till mig alternativt byta? :D

Jag har Gilda tror jag den heter, började med en stickling för nåt år sen och nu har jag hur många som helst! Men vill gärna ha någon annan sort också :)

IMG_20200402_112719.jpg
 
Är det nån som vill sälja nån rolig stickling till mig alternativt byta? :D

Jag har Gilda tror jag den heter, började med en stickling för nåt år sen och nu har jag hur många som helst! Men vill gärna ha någon annan sort också :)

Visa bifogad fil 48019

Jag har massor med sticklingar och mindre plantor samt frön till salu!
Är det någon speciell sort/färg du är ute?
 
Jag har massor med sticklingar och mindre plantor samt frön till salu!
Är det någon speciell sort/färg du är ute?
Åh!

Gärna någon helröd variant, och någon väldigt mörk/nästan svart! Jag tycker sådana som är enfärgade med en annan färg längs med kanten av bladet är fina också :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Åh!

Gärna någon helröd variant, och någon väldigt mörk/nästan svart! Jag tycker sådana som är enfärgade med en annan färg längs med kanten av bladet är fina också :)

Jag har Red Pin och Religious Radish/Red Angel som ju är väldigt röda. Sen en frösådd som är mörkt vinröd. Du får jättegärna skriva till mig på insta där jag heter hemmaodling, så kan jag skicka bilder!

Untitled-1.png
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: Maria D
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
479
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 831
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp