Trädgård & växter Palettblad/Coleus

Ja. Jag tycker de är rätt fula, men det kanske är en bra inomhusväxt. Jag gillar utomhusvöxter, men inomhus dör typ allt.
Samma här......har orkidéer som jag knappt vattnar. Det är det enda som överlever inne.

Palettbladen är dotterns. Tror inte de hade överlevt annars.

Men guuuuud vad de växer långsamt, de små palettbarnen! Alla frön har grott i alla fall, så nu är det väl bara att vänta och hoppas att det inte blir total fadäs.

Idas

Trådstartare
Men guuuuud vad de växer långsamt, de små palettbarnen! Alla frön har grott i alla fall, så nu är det väl bara att vänta och hoppas att det inte blir total fadäs.
Hur stor kruka har du satt barnen i? :D
De fyller upp hels krukan med rötter först innan de börjar växa på höjden, så det brukar vara bra med så liten som möjligt.

Hur stor kruka har du satt barnen i? :D
De fyller upp hels krukan med rötter först innan de börjar växa på höjden, så det brukar vara bra med så liten som möjligt.
De sitter i varsin vit plastmugg, jag hoppas verkligen att de inte måste fylla hela den med rot först för det lär ta ett tag. :down::D
De har knappt kommit upp och grobladen är väl en-två milimeter kanske. Men jag tycker att de varit så så lääänge! Säkert över en vecka.
Mest orolig att jag har övervattnat dem och de börjat ruttna eller nåt. :nailbiting:

Hästdiskussioner nu

• Böjprov
  • Nypon
  • Artros i kronleden - erfarenheter?

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• Borde jag flytta?

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos