Pallkragarna

Mimsan

Trådstartare
Den här våren har ägnats åt att göra i ordning en pallkrageodling vid växthuset. Där fanns ett litet land med kryddor som jag grävde om och snyggade till i höstas. Tre gamla bärbuskar har grävts upp och flyttats till kompisarnas sommarstuga där de lever i högönsklig välmåga!

I april var det dags att slutföra projektet. Vi lade först ut gamla sparade takstolar som en ram runt odlingen. Då såg det ut så här:



Sen lade jag markduk ovanpå marken, monterade pallkragarna, klädde dem invändigt med fiberduk och fyllde upp med fin välgödslad matjord. Markduken täcktes sedan med diabassingel som fortfarande är alldeles grå eftersom vi inte haft något ordentligt regn!
Men sparrisen växer! Precis som mina bondbönor, salladsärter, morötter och salladslök. I mitten planterade jag ett körsbärsträd som t o m ser ut att ge bär första året!
Hela trädgården har fått ett lyft, tack var detta och jag är jättenöjd med resultatet! :laugh:

 
Sv: Pallkragarna

:bow: Mina komplimanger! Vad fint och proffsigt det ser ut!

Och vilket underbart växthus som står i bakgrunden.
 
Sv: Pallkragarna

Tack!!! Jo, jag är såååå glad över detta! Växthuset är jättefint sedan vi lade in stengolv och kan odla i krukor. Så här ser det ut i dag:

 
Sv: Pallkragarna

Hej vad tjusigt!
Välkommen med i pallkrageklubben :D
Mina odlingar är inte på när så fina som dina :o Men jag ska någon gång satsa på det :-) Det är så himla bra med upphöjda bäddar, både i växtens snvinkel och min ogräsrensnings samt lite lätare stt ta sniglarna :mad:
 
Sv: Pallkragarna

Å, så fint det blev! Nu blev jag jätteinspirerad!
Fast det går nog över... .:D
 
Sv: Pallkragarna

Jättesnyggt och inspirerande! :laugh:
Jag är själv i farten med att fixa i ordning mina planteringar och växthuset, roade mig häromdan med att gräva upp alla jordgubbsplantor som ska planteras om på nytt i bättre jord och annan plats, så det är väldigt roligt att se hur fint du fått det.
 
Sv: Pallkragarna

Läste någonstanns om at man kan låta jordgubbarna ingå i växelbruket. Provade, men den sommaren var torr och plantorna blev verkligen ledsna, men det är alltid spännande att försöka.
 
Sv: Pallkragarna

:love: Som vanligt när du gör något så är det så otroligt genomtänkt och passar underbart i din trädgård.

Tur att det är en bit från gungan ;)
 
Sv: Pallkragarna

Jättefint och väldigt inspirerande! :banana:

Jag har börjat fundera på uppmurade odlingsbäddar istället för pallkragar. Inte lika mobilt, men man slipper måla. Växthuset har nog blåst bort, långt bort i framtiden. :p Jag får väl fundera vidare... :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp