Pälsglans

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Love_Lee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 136
Sv: Pälsglans

fragansia skrev:
Carr & Day & Martin är bäst (enligt mig iaf :angel: )!
Lite dyrt men drygt...
Canter Mane & Tail Conditioner använder jag! :idea:
CC_93_4114.jpg

Håller med fullständigt om Canter Mane & Tail Conditioner! Fast jag använder den inte bara till man och svans, utan till "hela" hästen. :) Andra märken som jag tycker är superbra är Cowboy Magic och Showsheen.

Hööks produkter tycker jag är riktigt dåliga! Hade haft bättre effekt om jag sprejat svansen med vatten! :crazy:

FoxFire helt klart! :)
Jag har bara i svansen och ibland lite på rumpan...
Man ska aldrig ha under sadeln för då finns det risk att sadeln åker bak eftersom det blir så glidigt!

Foxfire, stor orange flaska. Skulle aldrig använda den i pälsen (risk för täckesglidning, sadelglidning, ryttarglidning), men suvränt i man och svans.

Lovisaleonora_ skrev:
Foxfire, stor orange flaska. Skulle aldrig använda den i pälsen (risk för täckesglidning, sadelglidning, ryttarglidning), men suvränt i man och svans.
Det behöver man inte oroa sig för!! Jag använder på hela kroppen och det gör ingenting! Men visst barbacka kan du säkert glida runt lite..

FOXFIRE= BÄST!!!!! :banana: :banana:

Mount Never Rest skrev:
Det behöver man inte oroa sig för!! Jag använder på hela kroppen och det gör ingenting! Men visst barbacka kan du säkert glida runt lite..

FOXFIRE= BÄST!!!!! :banana: :banana:

Inte?! Har en bekant som bröt armen när hon tillsammans med sadeln gled runt på utsidan av hästen och rätt in i sargen. Och det hade inte med något annat att göra än användande av pälsglans med silicon. När hästen väl var avtvättad upplevde hon aldrig igen några problem med att sadeln gled.

Jag behåller nog min inställning att pälsglans hör hemma i man och svans. Övrig kroppsbehåring hålls i trim med ryktborste (jag tycker inte det finns genvägar där)

Foxfire!!

Har tidigare använt Hydrophane, vilket funkade bra, men det slår ändå inte Foxfire!
Fast jag har hällt över Foxfire i Hydrophaneflaskan, annars ryms den inte i ryklådan... :D

fragansia skrev:
Carr & Day & Martin
Lite dyrt men drygt...
Canter Mane & Tail Conditioner använder jag! :idea:
CC_93_4114.jpg

Jg håller absolut med.. Canter är det absolut bästa, Sen kommer foxfire..

Använder bara i man och svans, EJ på kroppen.. Mest för att jag tycker det är onödigt, Glansig päls får dom ju iaf om dom får rätt foder och är välmående.. Sen vet man ju aldrig men vissa hästar kan ju reagera och få utslag.

Men till man och svans äör det toppen när man vill ha lite extra glans och få det lätt utredligt.. :D

Veredus Super sheen... Klart bäst och luktar otroligt gott
2:a helt klart Foxfire...
Sämst... Den blå billiga flaskan på Eko... Så dålig... klistrig... Händer ingenting...
Den vita utan silikon är också riktigt ålig.. kommer inte ihåg vad den heter men är ingen av dom som nämts här...

Foxfire är helt oslagbart! På vintern använder jag rikligt med pälsglans i svansarna och tänkte vara lite ekonomisk så jag köpte en billig 1-liters flaska, men det gör jag inte om. Kan bara konstatera att Foxfire går inte att ersätta, för min del :bow:

MVH Rosie

foxfire från börjes, superbra. använder bara det!
har testat emins tror jag det var, hjälpte ingenting.

Fick ett tips av en kompis häromdagen att använda barnolja istället för pälsglans. Jag har inte provat det ännu, men kompisen sa att det gick jättebra. Funkar det är det ju kanon eftersom det är lite billigare

lånar knapp

Nu kommer lilla jag här och ska bryta foxfire-mönstret. Jag använder Acute Medical Companys pälsglans och tycker den är jättebra. Har faktiskt aldrig testat foxfire. Kanske ska göras nu när den blivit så lovordad här! :) Men AMC's är väldans bra. Däremot kan man, som någon annan sa, använda vatten istället för Emin..

Använder enbart Foxfires pälsglans....

Det enda som funkar när jag vill reda ut manen och svansen på mina isisar har jag upptäckt.

Men nu måste jag testa tipset med barnolja för det är ju något billigare.

Antingen Show Sheen eller Carr&Day&Martin. Tycker bäst om C&D&M men har inte sett deras flaskor i någon av mina vanliga butiker här, så därför har det blivit Show Sheen istället som också är bra.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
885
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 378
Senast: Görel
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31