Pälsglans

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Love_Lee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 3 136
Sv: Pälsglans

Jag använder samma som "fragansia", den är helt klart bäst! Foxfire gillade jag inte alls...Och har provat en del andra märken som har varit som vatten...

Tvättar man svansen kan man hälla babyolja i sista sköljvattnet. håller i en vecka och skiten trillar av lätt när man borstar.

Leriga hagar:
stryk hästens ben, medhårs med babyolja, smutsen trillar av sen när man borstar.

fin för tävling:
Ta en juteduk och häll ett par droppar och gnid av hästen = spegelblank häst. Och man binder stövet i pälsen så det inte kryper upp och förstör helhetsintrycket :crazy:
Lite babyolja runt ögonen och näsborrarna ger en utrycksfullare häst.

Jag lärde mig det när jag skötte om jakt hästar på irland, babyoljan sparade otroligt mycket tid för mig, när det kom hem 10st leriga upp till öronen hästar efter jakt. Och som skulle vara "spotless" dagen efter, (blev inspekterade av ägaren/arbetsgivaren.)

Då har man INTE tid att stå och gnida om man vill komma isäng på rätt sida av midnatt. när man även har ev. sår och skador att ta hand om.

Foxfire och parfymfri babyolja så är jag redo för ALLT!! :p

har en som heter satin sheen som är underbar !
håller smutsen borta och blir så lätt att reda ut

Jag använder blooms torrschampoo som om det vore pälsglans i svansen. Håller veckor och är SUPER!!!

Annars om man inte vill kleta in hästen i barnolja som innehåller paraffin så kan man använda druvolja eller annan "mat"olja. Beror på vad hästen tål!

Ska hem och prova Blooms runt hovarna. Hagen är inte lerig men in/ut gången är!

Show shine något dyr men otroligt dryg och mycket bra, håller länge

FOXFIER den bästa som finns, har provat många men är bara nöjd med foxfier

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
885
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 378
Senast: Görel
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31