pampas från börjes?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare teammalmgren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 694
Sv: pampas från börjes?

jo jag tycker också att det är bäst att klämma själv osv.

Men den här sadeln är beg. Börjes säljer dem inte längre.

vad hade din häst för typ av rygg??

Svank el rak? mkt el lite manke?

(börjar bli desperat)

Inte kostade väl Pampas 4-6000??? Snarare 3 kanske. Lux (ur samma serie, men lite bättre) låg nog på en 4-5000 ca.
Argentinska sadlar, Lux är bättre kvalitetsmässigt, den har jag ridit rätt mkt i. Faktiskt rätt mjuk, helt ok i lädret. Har hållit bra.
Pampas vet jag ju inte så mkt om som jag skrev till dig, men de 2 modellerna är ju ändå ur samma serie, så det borde ju inte vara nån ren motsats till Lux.
Men naturligtvis finns det bättre sadlar, beror helt på vad du ställer för krav på dem

teammalmgren skrev:
:rofl:
Jo det är konstigt att alla billiga sadlar e skadliga för hästen?
och när man frågar varför får man sällan ett tillfredställande svar.

Det är faktist lite löjligt med den ständiga märkes hysterin.:devil:

Kanske skadligt för endels självförtroende att köpa billigare sadel?:smirk:
Själv vet jag flera som har bla. Pinto sadelpaketet och är nöjda!:)

Nejnej, syntet älskar ju alla vettu. Då får man minsann kvalitet för pengarna! ;)

Snacka inte så mycket skit! Griffin kan slänga sig i väggen. Det är Kingston man ska ha! :banana: :cool:

:rofl: :rofl: :rofl:

Ja det är kontigt att när man frågar vilken sadel folk tror passar får man i stort sett ett standart svar och det är prestige el passier.

Och rekomenderar man nått annat ja då e man skvatt galen..

Jag älskar väl inte direkt börjes sadlarna men tycker att de fungerar, allt handlar om vad man ska göra.

Jag har själv haft en Kingston tidigare, funkade bra, var bara tvungen att köpa större storlek, så jag var tvungen att sälja. Sen har jag en begagnad Lewa sadel också, vet ej om den var dyr eller billig som ny, men den är jäkligt skön och passar min häst perfekt:smirk: :bump:

Jag har en unghäst, som ska börjas sitta på till våren. Alldrig i livet att jag tänker köpa en svindyr sadel till honom!
Han kommer växa ur ett antal sadlar, vingla in i ngn dörrpost lr ett träd i skogen osv osv osv:devil: . Det kommer bli en mkt billig sadel, begagnad, lr ngt från börjes. Det jag hittar, o det som passar just då. Kommer bli sadelbyte ett antal gånger innan man kan köpa en som man ska ha i framtiden.

Förresten....vet ej ens om jag tänker köpa ngn annan sadel till honom, innan han ä typ 7 år lr nått. För jag har en wintec allround som jag byter järn i själv, o en hubertus som jag lämnar te sadelmakaren som fixar dä på en timme typ.

Skit i va alla tycke o tänker. så länge som den ligger ok på unghästen så är det ju ingen fara. Mitt tips är facktist en wintec lr liknane som du kan byta järn i själv, dä blir en mindre kostnad, än att köpa o byta en massa sadlar hit o dit!

LYCK TILL!!!:bump: :banana:

Hästen som hade pampas sadeln, hade rätt så bred rygg, väldigt liten manke och kort rygg, mer rak än svankig!
MVHGismo

Jag tycker absolut inte att det är några fel på Börjes eller dess sadlar eller på annat de säljer!! Köper hellre än bra sadel i läder där till hyfsat pris än lägger pengar på en billig syntetsadel någon annanstans.

Jag tycker du gör rätt i att köpa billigare sadlar till din unghäst, bättre det och du kan ju byta in till annan när den inte passar, man förlorar ju rätt mycket på att köpa en dyr sadel om man vill sälja den sen efter vad jag sett i köp/sälj annonser... :bump: :banana:

u har så rätt så... Min är i och för sig inriden och mkt ubildad men han e fortfarande så omusklad.

Det är ju tänkt att när han växt färdigt och vi båda är i topptrimm att det ska införskaffas riktigt fin märkes sadel så småning om.
Fast det beror på hur duktigt han e hur länge han får stanna.

Haft ganska hög omsättning på hästar :crazy:

det lät ju bra förutom att hästen hade bred rygg.. Men tror man kan ändra stoppningen i bosserna för att de ska passa..

Till min första ponny (russ) hade/har jag en pampas. Den funkade skitbra och jag hade inga problem med sitsen alls. Nu är den inte riden i regelbundsen de sista åren. Den är kanon ocxh sitter som gjutet på henne! ekonomisk sadel också!

Vad har din ponny för typ av rygg rak el svank?

mitt russ har ganska rak rygg
har alltid haft svanskappa men iofs så de ju ofta så=)

Jag har ridit i en Pintosadel från Börjes för 800:- i stort sett dagligen i 3 år. nu har bommen gett upp men jag har varit jättenöjd hela tiden.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka