Panik! Ska på nattklubb för första gången!

Du har redan fått många bra svar. Men jag tänker att ett till svar inte skadar :P
Hoppas du får roligt och att du ändå kan slappna av lite. Jag var precis som dig innan jag skulle ut för första gången!

Vad ska man ha på sig?
Precis det du vill och känner dig bekväm i. Dock skiljer det sig lite beroende på vart i landet du bor gällande "klädkod". Som fler har skrivit så kan jag inte komma på en enda nattklubb som accepterar mjukiskläder. Beroende på årstid och humör så brukar jag kunna ha ett par jeans av en tightare modell och en finare topp. Eller tights/leggings och en tunika/kjol/klänning. Klackar går jag inte i då jag inte vill riskera att bryta benen. Så på vintern har jag boots eller sneakers/converse. På sommaren typ sneakers. Det har alltid varit okej på de ställen jag brukar gå till. Vet dock vissa ställen som inte accepterar såna skor. Men antar att det är lugnt för din del.

Hur lär jag mig att röra mig så det åtminstone ser ut som jag dansar?

Du behöver självklart inte dansa om du inte vill. Men om du ändå vill "se ut som du dansar" så kan du gunga med lite till musiken. Och du kommer inte vara ensam om att inte kunna dansa :P många (inklusive jag) dansar för att det är kul, inte för att det är snyggt...

Vart har man pengar och mobil?

Antingen har du en liten väska, gärna med axelrem. Annars funkar BHn bra :P Dock inte till telefonen kanske. Eller så lånar du en kompis väska om du inte har en/hinner köpa en.

Hur gör jag om någon närmar sig mig - jag blir lite folkskygg i dessa situationer.

Om någon klänger på dig så säg ifrån. Funkar det inte så brukar jag bli förbannad och ja, det brukar lösa sig. Vänd ryggen mot personen och ignorera. Jag är som du, folkskygg och lite av den mer osäkra typen. Så jag gillar inte när dräggiga främlingar ska komma och klänga och "prata".

Finns det alkoholfria drinkar?

Absolut! Det finns många olika alkoholfria alternativ :)

Vad kostar det?

Det är också svårt att svara på, beroende på vart du bor. Allt mellan 100-500. Är det något speciellt, typ som nu när JLC kommer, så antar jag att det kostar lite mer än "ordinarie pris". Du kan alltid kontakta klubben och fråga om du vill veta säkert.

Kan man sitta någonstans om man inte vill dansa?

Självklart!

Någon sa att de som inte dansar är våldtäktsmän - men det kan väll inte stämma? Eller är det mer en metafor för att de ofta är skumma?

Nej det stämmer inte. Som någon annan sa så är det en låt :P

Tusen tack för ditt svar.

Tack alla för era svar :)

98% av alla på klubben kommer vara fullare än du så ingen kommer bry sig om hur du ser ut eller dansar så länge du inte tänkte stå och ögna folk som ett creep ;). På pubar kan man ofta få rätt hyfsade alkoholfria drinkar numera men på nattklubb hade jag satsat på läsk om du vill ha nåt att sippa på. Om det blir för mycket folk - gå ut till rökrutan förutsatt att du är ok med cigarettrök. Om nån stöter på dig - gå till damtoan, fulla tjejer på toa tenderar att vara antingen helt självupptagna eller de snällaste som finns.

Jag var då på nattklubben i fredags för att se på JLC och överlevde ;)
Jag hade ärligt talat ångest innan och ville nästan kräkas :S Men det gick bra. Vi kom in och satte oss och några tjejer som var snälla kom och slog sig ner. Det tog 1,5 timmar innan jag slutade känna mig illa till mods - nog för att en av mina vänner som är väldigt relax kom.

Hon dansar som en gudinna och är snygg så allt folk drogs till henne så jag kunde försöka dansa utan att må dåligt av att folk såg på ;) Gungade lite lätt ;)

Jag fick även träffa JLC vilket gjorde mig jätteglad. :)

Jag hade nya blåa byxor, blå blus och svart kofta samt lite bling bling och nya skor :) Sminkade mig inte eftersom jag inte kan och ville inte ha ångest över en till grej ;)

Tack alla som stöttade mig till att våga utmana min rädsla :)

Jag var då på nattklubben i fredags för att se på JLC och överlevde ;)
Jag hade ärligt talat ångest innan och ville nästan kräkas :S Men det gick bra. Vi kom in och satte oss och några tjejer som var snälla kom och slog sig ner. Det tog 1,5 timmar innan jag slutade känna mig illa till mods - nog för att en av mina vänner som är väldigt relax kom.

Hon dansar som en gudinna och är snygg så allt folk drogs till henne så jag kunde försöka dansa utan att må dåligt av att folk såg på ;) Gungade lite lätt ;)

Jag fick även träffa JLC vilket gjorde mig jätteglad. :)

Jag hade nya blåa byxor, blå blus och svart kofta samt lite bling bling och nya skor :) Sminkade mig inte eftersom jag inte kan och ville inte ha ångest över en till grej ;)

Tack alla som stöttade mig till att våga utmana min rädsla :)

Så himla bra av dig att du gick :up::)
Jag kan inte heller dansa men brukar ha kul ändå :D

Liknande trådar

Relationer Jag har skapat ett nytt nick då jag vill vara anonym... (OBS långt!) Hur som helst, för ett år sen ungefär träffade jag på en kille som... 2
Svar
25
· Visningar
4 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka