Panik, tjut o gråt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sätt dig flytta dig mot sängkanten, Lyft ner Benen på golvet...

Stopp hallå jag har medfödd funktionsnedsättning och dubbla höftproteser som luxerat flera gånger var. Senare åren kan jag enbart vända I sängen genom att krampaktigt hålla I sängen. På morgnarna halvsätter jag mig och Lyfter ner Benen ett o ett med handkraft o sätter mig på sängkanten.

Att då sjukgymnasten som själv har dubbla proteser tror att jag ska kunna svinga mig ur sängen nu helt plötsligt som en balettprinsessa känns lite udda. Jag har I alla år av min örebrosjukgymnast fått lära mig att inte jämföra mig med andra med samma "skada" så att den här sjukgymnasten gör det känns konstigt.

Jag stod vid gåbordet och fick väga in 20 kg på högerfoten. Sedan stapplade jag .ca 10 steg innan de bytt till vanlig Madrass och tagit bort lassekuddarna :(( så nu har jag EN lassekudde mellan knäna

Likadant när jag skulle i säng tyckte de att jag skulle svinga upp Benen själv. Jag förklarade tydligt igen att pga klena muskler och proteser Lyfter jag Benen med handkraft. Väl I säng - flytta dig åt höger I sängen. Jag ORKAR INTE Lyfta ändan!!! Lyckades glida nån cm. Med en suck sa sjukgymnasten att det räcker.

Fy farao vilken tråkig.patient jag är...😭

Sköterskan har ringt till 37'an min rullstol är borttappad. Den stod mot väggen vid fotänden av sängen i rummet när jag åkte hit.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 216
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp