Panik! Videouppspelningsproblem!

KopparbergsEmme

Trådstartare
Jaha, så ska man sälja hästen och laddar glatt över filmerna till datorn, och vad händer?? De går itne att spela upp...

Kameran är en JVC och den laddar över filerna i .MOD
VAD GÖR JAG?! :eek:

Den vill varken spela i media player, QuickTime eller VLC :(

Sv: Panik! Videouppspelningsproblem!

Du måste konvertera filmerna till en typ .avi-fil. Finns lite gratisprogram som kan konvertera sånt.
Sök på ".mod to .avi" på Google eller vad du nu vill att det ska vara för typ av fil.

Sv: Panik! Videouppspelningsproblem!

Hejsan!

Du måste konvertera (omvandla) filmfilerna till ett annat format, t ex AVI eller MPEG. Gör en sökning på Google.se, sökord: konvertera MOD till AVI. Du bör hitta en länk som berättar hur du konverterar en MOD-fil via detta. Om du har RealPlayer, så följer det med ett konverteringsprogram med denna spelare och det programmet är helt suveränt. Är tyvärr inte säker på om det kan konvertera MOD till t ex AVI, men det skadar ju aldrig att prova, eller hur?! :D

Lycka till och du får gärna skicka ett PM till mig om det skulle vara något som inte fungerar, så skall jag kolla upp konverteringsprogrammet som följer med RealPlayer, om det kan fixa det!

MvH

Liknande trådar

Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 701
Senast: Migo
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där... 49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
29 620
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 421
Senast: Magiana
·
IT & mobiler Jag råkade filma i för stort format och datorn kan inte med de gigantiska filerna. Har försökt hitta nånstans att banta dem men de enda...
Svar
5
· Visningar
1 295
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka