Par övergav häst - förbjuds ha djur

Sv: Par övergav häst - förbjuds ha djur

Skönt att höra att någon för en gångs skuld har blivit dömd!!!!:bow:

Här var det en tjej som "glömde" kvar en häst på bete långt inne i skogen. Då hästen hittades var den i så dåligt skick att den fick avlivas på plats. Nu driver denna person ridskola!!!! :crazy:
 
Sv: Par övergav häst - förbjuds ha djur

Ja, hellre än att försöka leta fel i en artikel i en seriös tidning tänker jag vara Glad över att det faktiskt någon gång händer något i dylika fall.

Alldeles för ofta har myndigheterna för lite att gå på och det får gå allt för långt innan något - mot förmodan - kan göras. Med tanke på hur det kan stå till på vissa ställen med djurskyddet skall det nog rätt mycket till för djurförbud. Är rent för jäkligt hur folk tillåter sig behandla djur - det gör mig både beklämd och förbannad. :mad: :(
 
Sv: Par övergav häst - förbjuds ha djur

Jag är inte ett dugg förvånad, tyvärr. Som någon annan sa; det finns folk till allting.

För ca 10 år sedan, när jag flyttade till det huset jag bor i idag så var det x antal djur som lämnades kvar, bara sådär, helt vind för våg.
För att vara exakt så var det två katter, två kaniner och kanske 10 höns + 16 nykläckta kycklingar. :love:

Det är förb*nn*t j*vla ansvarslöst att göra på detta viset, kan man skaffa sig djuren så ska man också ta hand om dem.

Jag tycker att det är helt rätt att paret får djurförbud. Jag var inte med och diskuterade förra gången så jag vet inte vad som sas då, men sett ur detta perspektiv så finns det inget annat, anser jag.

Och vadå skylla på att hästen var bortskänkt, skänker man bort ett djur så ser man väl till att nya ägaren hämtar innan man själv lämnar stället för gott.

Eller???! :eek:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 157
Senast: BIMM
·
  • Artikel
Hästnyheter (HP) I augusti flyttade paret till Södermanland. Men deras häst lämnades kvar vind för våg på fastigheten utanför Laholm, där den...
Svar
3
· Visningar
1 271
Senast: Snuffsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp