Parfymnostalgi från ungdomen

:o:o:o:o

Fahrenheit. Livsfarlig jäkla parfym. Nu är det sällan man stöter på någon med den, men de gånger jag gör det blir jag fortfarande alldeles kollrig och knäsvag :O
.

Älskade Fahrenheit, och gör fortfarande. Jag använder den numera på mig själv istället för att sniffa på okända äldre män :o:o

Skriver under på det med Fahrenheit. :o:o
 
Haha, gud vilken rolig tråd. Känner igen de flesta av de du nämner och måste medge att jag nog har kvar de flesta av mina gamla parfymflaskor längst bak i något skåp :o. De används inte men jag ids inte slänga dem heller :cool:. Jag var ju mer en hästtjej än en utegångstjej så mina parfymer blev ju aldrig uppanvända så att säga för de användes ganska sällan. Till skolan hade man ju bara lite Date typ :p:cool:.
Min partyparfym var iaf Samba minns jag. Hette den verkligen något mer än bara Samba?. För sen kom samba Nova kommer jag ihåg. Den fick jag nog aldrig trots att jag suktade efter den.
En annan jag minns är Tempore Donna från Laura Biagiotti och Tresór. Tresór var ganska tung om jag minns rätt vilket även Samban var.
På killar älskade jag Fahrenheit. Minns att min storebrorsa använde den och den luktade :love:
När jag sen träffade sambon fick jag en ny favvo - Acqua di Gio från Armani.:love: Han använder den fortfarande faktiskt :eek: Själv hade jag tjejvarianten :)
Och nu när jag sitter här och skriver kände jag att jag var tvungen att gå ner och leta fram de gamla åbäkena och se vad det var jag hade :D
Så here it comes:

:D:D:D:cool::cool::cool:
 
Jag gillade inte samba :D Hade gärna Samsara från Guerlain, Ysatis från Givenchy eller Salvador Dali's första som nu heter Classic, tror jag. På killar var Kouros och Lagerfeldt :love:
 
Började som många andra med Date, Nicole tror jag den gula hette och en skär kan den ha hetat susanne? Sen blev det White musk från bodyshop och ocean tror ja den hette. Fick sedan en turkos flaska i form av näsa och mun, den såg jag för något år sedan igen. Vet tyvärr inte vad den heter. Sen hittade jag escadas sommardofter och blev fast för dom. Och Jessica Simpson Fancy. Sommardofterna och Fancy håller jag kvar vid fortfarande
 
Började som många andra med Date, Nicole tror jag den gula hette och en skär kan den ha hetat susanne? Sen blev det White musk från bodyshop och ocean tror ja den hette. Fick sedan en turkos flaska i form av näsa och mun, den såg jag för något år sedan igen. Vet tyvärr inte vad den heter. Sen hittade jag escadas sommardofter och blev fast för dom. Och Jessica Simpson Fancy. Sommardofterna och Fancy håller jag kvar vid fortfarande

Den blå munnen - Salvador dali!
 
Vi kanske ska beteckna det som tur att de män man nu dejtar inte tagit med sig sin fahrenheit. Fatta sitta på en i övrigt kass dejt - men som luktar fahrenheit.

Läste btw att när den återkom så ökade försäljningen 35% första året och de fattade ingenting. Jag fattar.... ;)
Vi ska nog inte gå ut officiellt med den här informationen. Tänk om dessa män fick reda på detta. ;)
 
:o:o:o:o

Fahrenheit. Livsfarlig jäkla parfym. Nu är det sällan man stöter på någon med den, men de gånger jag gör det blir jag fortfarande alldeles kollrig och knäsvag :O

Haha samma här. Jag har haft hela tre pojkvänner som använt Fahrenheit! Nuvarande pojkvän har också haft den men det var långt innan vi träffades så jag har nästan brutit mitt mönster. :p

Jag använde mest Pleasures, Escada och Cool water. Hade även Samba, CK och Versace jeans. Hade Sunflowers också men den gav jag bort. Date använde jag aldrig, tyckte de var hemska och kunde inte ens vara kvar i rummet om någon sprayat Date.

Har faktiskt kvar några av dem men använder i dag mest Fracas och Guerlain parfymer, någon Idylle eller Shalimar variant. Beror på humör och tillfälle. Sen har jag kvar en flaska Curious In Control i den gammaldagsa flaskan med atomiser, det är den enda kändisparfymen jag tyckt om.
Jobbade ett tag på Kicks så jag har luktat på typ allt som finns.
 
Kom på en till, JLo Miami Glow. Men endast på sommarpartyn. Och Ghost, min dåvarande pojkvän gillade den men jag tyckte att den var sådär.
 
Åh Cool water, fy vilken sliskig en det är när man luktar på sen idag!

Kommer ihåg att jag hade Donna från Sergio Tacchini samt Noa Från Cacharel.

Sambon (ja vi träffades när vi va 14, e 31 idag :p), hade Tommy Hilfiger. Köpte den till honom för några år sen igen, luktar fortfarande lika gott :)
 
Åh Cool water, fy vilken sliskig en det är när man luktar på sen idag!

Kommer ihåg att jag hade Donna från Sergio Tacchini samt Noa Från Cacharel.

Sambon (ja vi träffades när vi va 14, e 31 idag :p), hade Tommy Hilfiger. Köpte den till honom för några år sen igen, luktar fortfarande lika gott :)
Jag älskade Cool Water :D
 
Åh Cool water, fy vilken sliskig en det är när man luktar på sen idag!

Kommer ihåg att jag hade Donna från Sergio Tacchini samt Noa Från Cacharel.

Sambon (ja vi träffades när vi va 14, e 31 idag :p), hade Tommy Hilfiger. Köpte den till honom för några år sen igen, luktar fortfarande lika gott :)

Åh jag hade också Donna! Den luktade gurka. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp