Parfymnostalgi från ungdomen

Även för mig började det med Date, gul eller rosa om jag inte minns tokigt. Sen Samba, minnet sviker, men kan ju såklart haft flera olika men jag tycker den blå ser bekant ut, samt Samba sun (gul/orange) eller Super Samba (rosa/gul). Sen Escadas sommarparfymer, Escada Magnetism är fortfarande min favorit. Cool Water hade jag också, fick den av farmor tror jag, och den var "finparfymen" :rofl: Kastade den här om året, för den luktade unket, men då var den säkert 25 år gammal också haha. Vet att jag tittade på Brittney Spears Fantasy, men aldrig köpte den.
 
Tror Britney lanserade sin första parfym 2004 o då var jag redan 20 så räknar det inte till gammal nostalgi direkt, men just hennes Curious och Escadas Island Kiss (som de var fantastiska nog att sälja igen för ett par år sedan då de väckte liv i tre gamla storsäljare, taaaack för det :love:) är mina äldsta som hänger med än :)

Lancomes dofter, speciellt Tresor (som jag mer eller mindre kräks av idag). CK One, LouLou och Anais-Anais från Cacharel. Flera av Yves Rochers parfymer (som man handlade kopiösa mängder ifrån :D).

Just ja Yves Rocher! Vad jag väntade på de där paketen :D

Jag hade en parfym från Nina Ricci, en grön spiralflaska med rosa kork. Kommer inte ihåg vad den hette. Tresor från Lancome hade mamma och jag lånade flitigt.

Calvin Cline One var en favorit också!

Åh den flaskan ja, den minns jag! O CK One, vad jag stod o sniffade på den i butiker, men den va ju lite över min pricerange då :o

Är idag parfymhoarder, typ :p:o och har väldigt svårt att slänga gamla parfymfaskor, även fast de kan vara tomma. För de doftar ju forfarande, och så är ju flaskorna så vackra...(jag har blivit bättre på att slänga, lite iaf :o)

Jag slängde EN idag i samband med flyttstädning, Riccis som ser ut som ett äpple. Den var så gammal att resterna börjat lukta skumt.. men innan dess har den fått hänga med :angel:

Vafan sånt här minns jag. Skatterätten jag läste för två år sen och ska tenta nästa vecka - bortblåst...

Jag minns (damn you mamma o svensktoppen) texterna till hur många dansbandslåtar som helst men kan inte för mitt liv komma ihåg vad jag har för pinkod till ena jobbkortet.. I feel you! ;)

Sambon (ja vi träffades när vi va 14, e 31 idag :p), hade Tommy Hilfiger. Köpte den till honom för några år sen igen, luktar fortfarande lika gott :)

Instämmer! Den håller än!
 
Började med Date man kommer inte ihåg vilken eller vilken färg (tjejnamnkommer jag ihåg att det var) men jag tror det var sådan där au de toilette. Kan det varit Pamela?

Sedan blev det Magnolia från Yves rocher hela gymnasietiden. Den kommer jag ihåg att jag bara älskade.

Efter det blev det Oscar de la renta, den ganska tunga parfymen men när jag var ung passade den väldigt bra konstigt nog.

Nu har jag väääääääldigt många parfymer på hyllan och det är betydligt fler än 20 stycken olika. Parfym efter hur jag mår och vilken årstid det är. Givetvis också om det är fest eller vardag.
 
Jag kommer ihåg att jag önskade och gör nog även idag, att det fanns en doft som doftade Jane Hellen.

Schampot finns kvar men doften går ur så fort. :cry:
 
@Lenis
Hm...ja, det är väl typ på den nivån mitt slängande är också :o
Jag slängde efter många om en parfym för något år sedan som jag haft sedan jag var liten.
Det var en flaska med en rosa, stegrande enhörning med vingar som kork. Fick den när vi var på en liten resa någonstans. Jag var egentligen för liten för att bry mig om parfymen i sig, men jag älskade flaskan.

Parfymen var väldigt söt och tung, och den påminde mig i många år om den tiden, men så till sist när den började lukta unket och på så vis mist all "nytta" för mig så tog jag mig i kragen och slängde den. :)
 
Min farmor hade alltid Anaïs Anaïs, det är nog den första jag minns.

Tonåren var röda Date, Date med Robyn på, gul Samba, CK One, Polo Sport, Davidoffs Cool Water.

Och Armanis Acqua di Gio på killar! :love:

Fick en riktig doft-flashback för ett tag sen, köpte en bodylotion från Löwengrip C&C, luktar precis som en kompis parfym på högstadiet. Minns dock inte vilken det var tyvärr, men doften tar mig 20 år tillbaka varje gång!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp