Påsklov i Göteborg?

Mia_R

Trådstartare
När har ungarna i Gbg påsklov, före eller efter påsken? Det är innerstadsungarna det gäller och de jag frågat vet inte själva. :o
 
Sv: Påsklov i Göteborg?

Hittade men är osäker på vilken stadsdel jag skulle söka på ...

Nåja, ser ut som alla ungar har lov före påsk. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Påsklov i Göteborg?

Är det inte alltid påsklov samma vecka som påsken är? Dvs samma vecka som långfredagen och allt det där är?

Eller är det olika på olika ställen?
 
Sv: Påsklov i Göteborg?

Vad konstigt O_o För mig är det så självklart att påsklovet ska vara själva påskveckan :p

Alltid när lär man sig något nytt :)
 
Sv: Påsklov i Göteborg?

Eftersom sportlovet är senare ju mer norrut du bor är också påsklovet förskjutet norrut - men jag måste säga att nu blev jag nyfiken på var gränsen går. Västergötland har sportlov v 7 och påsklov före påsken. Hur är det längre upp?
 
Sv: Påsklov i Göteborg?

Värmland har sportlov vecka 9, och så vitt jag kan komma ihåg alltid påsklov efter påsk.
 
Sv: Påsklov i Göteborg?

Någonstans måste det ju stoppa för annars får norrlänningarna sportlov veckan före påsk och påsklov efter ;-)
 
Sv: Påsklov i Göteborg?

Vad konstigt O_o För mig är det så självklart att påsklovet ska vara själva påskveckan :p

Och för mig är det självklart att påsklovet inleds på skärtorsdagen (var ändå aldrig några vettiga lektioner då) och sen är veckan efter! (Dalarna, som även har sportlov v9)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min mamma har fått en operationstid på ett ställe i Göteborg. På en söndag. Hon är lite förvirrad så jag är inte helt säker på all...
Svar
3
· Visningar
416
Senast: Sassy
·
Mat Tidigare år har vi inte tänkt så mycket på matbudget, men i år har vi gjort det för att ha råd med annat vi gärna vill ha råd med...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 868
Senast: astronaut
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 325
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Visst finns det väl flera som kör buss här? Linjebuss, skolbuss, beställning, långfärd, heltid, deltid, timme... Vill ni skriva här...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp