• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Sleepy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 2 528
1980250_10152104247717483_5789262082505734063_o.jpg
Jag gjorde en tårta med mandel- och marängbottnar, fyllning av apelsin, rostade hasselnötter och chokladmousse. Sen garnerade jag med chokladglasyr och en hög Anton Berg-ägg. Tack för inspiration. :D

Det bidde (med undertecknad som matlagare):
Långfredagstapas, typ 12-13 rätter med mycket skaldjur i marinader, chark och ostar
Påskaftonsfondue med oxfile, räkor och grönsaker och en himmelsk potatisgratäng Dauphinoise
Påskdagstilapia, med påskig topping (ägg, bröd och ost)

Idag är mättnadsgraden tillräcklig för att avstå alla former av lyxig mat.....

Det bidde:
Långfredagstapas, typ 12-13 rätter med mycket skaldjur i marinader, chark och ostar
Påskaftonsfondue med oxfile, räkor och grönsaker och en himmelsk potatisgratäng Dauphinoise
Påskdagstilapia, med påskig topping (ägg, bröd och ost)

Idag är mättnadsgraden tillräcklig för att avstå alla former av lyxig mat.....

Sen lagade dottern hallon- och blåbärspaj med vaniljsås igår och imorse american pancakes med blåbär, så det finns fler anledningar till att det är fullt i magen.

Vi har ätit lammstek med hasselbackspotatis, löjromstoast och canneloni med spenat, tomatsås och pesto. En försvarlig mängd godis och kakor. Och en helt ljuvlig citronpaj. Mycket nöjd med denna mathelg!

Liknande trådar

Kropp & Själ Lutar åt att jag och tioåringen "blir fast" i Mora en helg i början på maj :) Vad kan vi hitta på för skoj? Något som är gott...
Svar
10
· Visningar
280
Senast: Trott
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 513
Senast: Freazer
·
Fritid I sommar ska jag på ett födelsedagsfirande utanför Knivsta och vi kör från Malmö. Firandet börjar redan tidig eftermiddag så vi tänkte...
Svar
4
· Visningar
276
Senast: Masqueradee
·
Mat Letar recept på en valnöttstårta från 50-60 talet. Bottnar bakade på malda valnötter med grädde emellan och sedan någon typ av...
Svar
5
· Visningar
528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka