1980250_10152104247717483_5789262082505734063_o.jpg
Jag gjorde en tårta med mandel- och marängbottnar, fyllning av apelsin, rostade hasselnötter och chokladmousse. Sen garnerade jag med chokladglasyr och en hög Anton Berg-ägg. Tack för inspiration. :D
 
Det bidde (med undertecknad som matlagare):
Långfredagstapas, typ 12-13 rätter med mycket skaldjur i marinader, chark och ostar
Påskaftonsfondue med oxfile, räkor och grönsaker och en himmelsk potatisgratäng Dauphinoise
Påskdagstilapia, med påskig topping (ägg, bröd och ost)

Idag är mättnadsgraden tillräcklig för att avstå alla former av lyxig mat.....
 
Det bidde:
Långfredagstapas, typ 12-13 rätter med mycket skaldjur i marinader, chark och ostar
Påskaftonsfondue med oxfile, räkor och grönsaker och en himmelsk potatisgratäng Dauphinoise
Påskdagstilapia, med påskig topping (ägg, bröd och ost)

Idag är mättnadsgraden tillräcklig för att avstå alla former av lyxig mat.....

Sen lagade dottern hallon- och blåbärspaj med vaniljsås igår och imorse american pancakes med blåbär, så det finns fler anledningar till att det är fullt i magen.
 
Vi har ätit lammstek med hasselbackspotatis, löjromstoast och canneloni med spenat, tomatsås och pesto. En försvarlig mängd godis och kakor. Och en helt ljuvlig citronpaj. Mycket nöjd med denna mathelg!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 546
Kultur Jag behöver tips på vad vi kan hitta på på nyårsafton. Vi brukar alltid åka nånstans och äta nåt gott (inget fancy, bara gott). Men i år...
Svar
14
· Visningar
677
Mat Precis som det står i rubriken undrar jag vad ni ska äta till middag idag. Tänker att de kanske kan bli en tråd för lite inspiration...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: pepp
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
688
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp