Påslakan till spjälsäng

P

Piffelina

Vart har ni köpt detta? Jag har ingen lust att lägga ut mellan 300-500 kr per uppsättning på de som finns med laban, mumin m.m. Dessutom så vill jag inte ha med nallar på eller så där pluttinuttigt utan mer enkla som enfärgade eller randiga. Jag har kollat på Åhlens, Jysk och barnvagnsaffärerna i GBG utan resultat.
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Vart har ni köpt detta? Jag har ingen lust att lägga ut mellan 300-500 kr per uppsättning på de som finns med laban, mumin m.m. Dessutom så vill jag inte ha med nallar på eller så där pluttinuttigt utan mer enkla som enfärgade eller randiga. Jag har kollat på Åhlens, Jysk och barnvagnsaffärerna i GBG utan resultat.


Isf syr egna av ett "stort" påslakanset. Kan inte vara så besvärligt är ju bara raksöm, mer eller mindre.
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Vart har ni köpt detta? Jag har ingen lust att lägga ut mellan 300-500 kr per uppsättning på de som finns med laban, mumin m.m. Dessutom så vill jag inte ha med nallar på eller så där pluttinuttigt utan mer enkla som enfärgade eller randiga. Jag har kollat på Åhlens, Jysk och barnvagnsaffärerna i GBG utan resultat.

Vill också veta....

Har försökt hålla ögonen öppna, men av nån anledning så är det tydligen så att till bebisar så ska det vara puttenuttigt och så ska det vara rosa till tjejer och blått till killar.

Gaaaaaahhhhh.
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Isf syr egna av ett "stort" påslakanset. Kan inte vara så besvärligt är ju bara raksöm, mer eller mindre.

Hmm det var ju faktiskt inte nån dum ide. Ska nog ta och kolla igenom högen av gamla lakan och se vilka som ser fina och fräscha ut. De är ju så mjuka när de tvättats några gånger.

Mätte lite på fri hand, och märkte att 1 spjälsängspåslakan är ungefär hälften av ett vuxenpåslakan.
 
Senast ändrad:
Sv: Påslakan till spjälsäng

Ikea har fina påslakan tycker jag. Älskar Ailies illgröna påslakan med flodhästar från Ikea. :D

Såhär ser det ut
Photo_18942_787277.JPG


Men dom har ju många randiga och enfärgade också. :)
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Det lakansetet har vi också till vår kille. Det är det enda vi köpt, våra föräldrar hade sparat en del från min och sabons barnsdom.Jättesöta 70-talsgrejor :bump:!
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Har sytt de flesta själv (köpt billiga metervaror), köpt något på IKEA och ett på GeKås
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Den var faktiskt fin. Ska nog ta en sväng till IKEA och kolla på deras påslakan, i annat fall så kollar jag på tyger hos dem och syr egna.
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

*knapplån*
Jag har köpt mina på tradera, folk som syr supersnygga (förvisso även en hel del snuttegulliga) påslakan och lägger ut, har själv tummen mitt i handen vad gäller att sy, snittar på 150 kr/set de tre jag köpt. Ikeas set är ju andra mått än vad spjälsängstäcket har (standard 100x130 medan ikea har 110x125) så där köper jag inte. Väl värt att tänka på vilka mått man använder..
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Vad fanns det för olika mönster o färger? Vad låg priset på ett ungefär?
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

hmm...pris.... ska man kolla på det också.... :angel:

Kom just på att jag hittade på... det var ju lakan jag köpte, men det fanns påslakan också... lakanen kostade 69:- eller om det var 89:- påslakanen tror jag runt 200:- det var inga skrikiga mönster har jag för mig....
Det finns även de som inte var ekologiska som var billigare.... runt 100 - 150:-
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Ok, tack! Jag får ta en sväng på onsdag och kolla vad de har.
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

mmm ikea kör med egna mått på sina täcken och påslakan. allt för att man skall vara bunden där som kund. vad är det för fel på standard????
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Hmm det var ju faktiskt inte nån dum ide. Ska nog ta och kolla igenom högen av gamla lakan och se vilka som ser fina och fräscha ut. De är ju så mjuka när de tvättats några gånger.

Mätte lite på fri hand, och märkte att 1 spjälsängspåslakan är ungefär hälften av ett vuxenpåslakan.
Ett hett tips - mät det täcke du tänker använda och sy påslakanen till DET... Måtten på bäbistäcken kan variera ganska mycket...
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Vi har flera st lakan som inte längre passar vår säng så jag tar nog det o syr ihop, kan ju inte bli enklare.

Samt om man har något man absolut älskar men inte längre kan använda för man tex köpt ett stort täcke så kan man ju använda det o sy av.Jag har några som är jättegamla men riktigt fin mormorskvallisort som jag tänker använda, helvita!

Lycka till
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Vår son har aldrig använt varken täcke eller nåt sånt i sin spjälsäng. Han är nu 1.5 år och blir fortfarande skitarg om man lägger på han täcke/filt när han sover. Så de fina påslakanen vi köpte innan han föddes är inte använda.
Men skulle han använt täcke hade jag nog försökt mig på att sy egna av våra stora påslakan.
 
Sv: Påslakan till spjälsäng

Jag sydde egna, köpte de tyg jag ville ha från ikea. hade tyvärr ingen symaskin, så jag tråklade ihop dem fö hand:crazy::D
Båda höll för båda barnen ändå - kanske för att de inte sov så mycket i spjälsängen:angel:
 

Liknande trådar

R
Äldre För två år sen sålde jag min underbara V70 pga att min ekonomi blev sämre och jag behövde en mer ekonomisk bil. Dessutom kändes en V70...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 731
Senast: TomasN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp