Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Tack! Då får jag iaf ner försäkringen med 79:-/mån :)
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Jag bytte bil för nån månad sen hade en betald bil som jag fick 50' för och ville inte ha några lån..kollade runt överallt ( min drog nästan 1,5 liter milen på stadskörning) ,,,men tillslut köpte jag en Audi A3 TDI -10 som gått 4400 mil och den blir banne mig nästan billigare fast jag har lån än subarun
Drar 0,38 på lång, 0,46 på bland o 5,5 på stadskörning , fri skatt till okt nästa år sen kostar den 1088/år ...helförsäkring 240 kr/mån

Jag tankade den 30 januari och har halva tanken kvar , förut tanka jag full tank 3 ggr/mån, men jag kör lite mindre nu men inte mycket mindre.

Audin är fin... tills nått går sönder, då är det bara dyrt...
Sambon hade en A6 som den lilla sidoblinkersen... (den lilla framför passagerardörren fram, den vid hjulhuset) gick sönder...
En liten plastmoj men en helt vanlig gummipakning, byttes med en helt vanlig skruvmejsel. Tog ca 5 min och fakturan landade på 3000:- :meh:
Delen i sig skulle dom ha 1500:- för... Tur att det var en firma bil och vi slapp betala.........
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Jo självklart om man säljer eller ställer av. Men inte bara för att man vill byta bolag, vad jag vet.
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Nej, det har jag faktiskt inte, men tack för boktipset! :D

Han fick sitt namn efter Ozzy Osbournes låt "Mr.Crowley" som spelades första gången jag tittade på bilen. :)

Extremt förlåt till TS :o: Läs boken på engelska om du brukar läsa på engelska, svenska översättaren suger. Och gör ALDRIG som han gör med bilen!
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Audin är fin... tills nått går sönder, då är det bara dyrt...
Sambon hade en A6 som den lilla sidoblinkersen... (den lilla framför passagerardörren fram, den vid hjulhuset) gick sönder...
En liten plastmoj men en helt vanlig gummipakning, byttes med en helt vanlig skruvmejsel. Tog ca 5 min och fakturan landade på 3000:- :meh:
Delen i sig skulle dom ha 1500:- för... Tur att det var en firma bil och vi slapp betala.........


J, Subban var inte så billig den heller när nåt gick sönder men det var en bra bil f.ö .....för dyr bara när jag inte drar häst längre
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Extremt förlåt till TS :o: Läs boken på engelska om du brukar läsa på engelska, svenska översättaren suger. Och gör ALDRIG som han gör med bilen!

Dumma dig :mad:

Hahaha...bara skoja...det är lugnt ;)
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

KL

Nu kanske inte jag tipsar riktigt om vad du vill ha, men jag köpte min 245a för 800 kr i pajala, körde ner den till stockholm på 3 cylindrar och den har gått 38000 mil. Den är ipincip odödlig, behöver lite olja och kylarvatten då och då, bekväm att åka i och är skattebefriad, besiktas var andra år. Den drar ca 0.9 om du kör som en biltjuv, 0.7 landvägskörning. Min är helt rostfri, lättmeckad och delarna är billiga. Enormt lastutrymme (ungefär som en 120 säng, jag har sovit i den...) när man fäller ner baksätet och det får plats hundbur utan problem annars. Jag kommer troligtvis kunna ha den livet ut och är hur nöjd som helst!
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Gillar Volvo skarpt.
Hade en kanonfin 945 i flera år. Bästa bil jag ägt. Drog väl 0,8 blandad körning...men då hade gubben justerat lite i motorn.
Tyvärr fick jag en knäpp och ville ha något modernare och köpte den där V40. Sen har bilarna blivit utbytta vart annat år.

Bensinförbrukningen är i gränsfall men allt annat på dom är ju snorbilligt. Och det är sköna, rejäla bilar.
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Gillar Volvo skarpt.
Hade en kanonfin 945 i flera år. Bästa bil jag ägt. Drog väl 0,8 blandad körning...men då hade gubben justerat lite i motorn.
Tyvärr fick jag en knäpp och ville ha något modernare och köpte den där V40. Sen har bilarna blivit utbytta vart annat år.

Bensinförbrukningen är i gränsfall men allt annat på dom är ju snorbilligt. Och det är sköna, rejäla bilar.

Alltid lika kul att läsa folk fantasisiffror om vad deras bilar drar

Fakta: Större volvo, saab Avensis och Passat (bensin) oavsett ålder blandad normalkörning > ca 1.0 till 1.2 liter /mil

Mindre bensinbilar, typ Golf, Civic, C4, Auris (icke GTI osv) > ca 0.8 liter/mil

Nya miljödiesel med uppgiven förbrukning 0.35-0.45 drar runt 0.55-0.65 Liter/mil

Försök också släppa tanken på att Volvo skulle vara en bättre bil än andra eller ens en bättre vinterbil än andra bara för att den är Svensk. Det är lätt att vaggas in i patriotism, men faktum är att volvo ligger lågt vad gäller besiktniningsstatistik och kundnöjdhet och högt vad gäller verkstadsbesök.
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Jag har väl aldrig sagt att Volvo är bättre än alla andra bilar bara för att två av de tre jag ägt varit problemfria och pålitliga? Att jag gillar deras komfort mm är min personliga åsikt.

Med fantasisiffror....menar du då att om man tankar fullt, nollställer trippmätaren och kör till tom tank så är det fantasisiffor som man räknar ut. Simpel mattematik skulle jag vilja påstå......
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Min miljödieselbil har dragit 0,55 nu och det är kallstart och stadskörning o dubbdäck ...precis som det står , sen tror jag väl inte den drar 0,38 ens på sommar o långkörning men kommer jag under halvlitern är jag nöjd iallafall
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Då får du lära dig något eller alla av följande:
1. Att räkna
2. Vad blandad körning innebär
3. Vad normal körning innebär

En 945 som man kör normalt (dvs inte "kan få ner till med extremt försiktig körning under optimala förhållande) samt blandad körning drar inte 0,8 liter per mil, så enkelt är det.
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Min miljödieselbil har dragit 0,55 nu och det är kallstart och stadskörning o dubbdäck ...precis som det står , sen tror jag väl inte den drar 0,38 ens på sommar o långkörning men kommer jag under halvlitern är jag nöjd iallafall

Att uppge tillverkarens siffror är rätt meningslöst.
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Då får du lära dig något eller alla av följande:
1. Att räkna
2. Vad blandad körning innebär
3. Vad normal körning innebär

En 945 som man kör normalt (dvs inte "kan få ner till med extremt försiktig körning under optimala förhållande) samt blandad körning drar inte 0,8 liter per mil, så enkelt är det.

Om man tar körkort idag eller på annat sätt har fått lära sig så kallad Eco driving, kan man utan problem få ner bilen till bättre siffror.....
Kör idag en XC70 model inte allt för ny men inte gammal heller (06-07 eller nått sånt) Atomat. Inte värdens snålaste bil kan vi ju säga. 1,2-1,4. Efter chippning 0,8-1,3. Beroende på hur du kör....
Om jag planerar min körning och tänker mig för 0,9 utan problem. Vid mer agresiv körning 1,1-1,3... Visst ingen jätte ändring. Men kör du många mil så märks det i plånboken....
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Då får du lära dig något eller alla av följande:
1. Att räkna
2. Vad blandad körning innebär
3. Vad normal körning innebär

En 945 som man kör normalt (dvs inte "kan få ner till med extremt försiktig körning under optimala förhållande) samt blandad körning drar inte 0,8 liter per mil, så enkelt är det.

Får man fråga vad din expertis baseras på?

Har du ett biltips att komma med?
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Om man tar körkort idag eller på annat sätt har fått lära sig så kallad Eco driving, kan man utan problem få ner bilen till bättre siffror.....
Kör idag en XC70 model inte allt för ny men inte gammal heller (06-07 eller nått sånt) Atomat. Inte värdens snålaste bil kan vi ju säga. 1,2-1,4. Efter chippning 0,8-1,3. Beroende på hur du kör....
Om jag planerar min körning och tänker mig för 0,9 utan problem. Vid mer agresiv körning 1,1-1,3... Visst ingen jätte ändring. Men kör du många mil så märks det i plånboken....

Min 945 chippades också och det var det som märktes på bränsleförbrukningen.
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Min 945 chippades också och det var det som märktes på bränsleförbrukningen.

Det gör det...
Folk tror dessvärre att en lite motor är lika med en bensinsnål bil....:banghead:
Inte sant..
An anpassad motor lika med en bensinsnål bil... En lite motor får oftast jobba hårdare för att få fordonet i rörelse.
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Så har jag också blivit "lärd" och det verkar stämma. Min V40 med 1,2 liters motor drog tom lite mer än 945:an. Med släp på sa det slurk i tanken och den orkade inte på femman. Ångrade bittert det klena motorvalen. Men så krånglade motorn konstant också och rasade tillslut.
 
Sv: Finns det en billig, ekonomisk och robust bil?

Min 245 drog 0.84.

Men så har jag en lätt högerfot också.

Och ja, jag kan räkna.
 

Liknande trådar

Äldre Jag har bestämt mig för att dumpa min nuvarande Volvo V70 -08 som med sina dryg 32 000 mil nästan kostar mig mer i reparationer än den...
2
Svar
32
· Visningar
2 349
Senast: skerper
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 134
Senast: lillkillen
·
Utrustning Det som skulle ha blivit min förra dragbil hade tyvärr fel på ABS och en hel del andra saker, så den var vi tvungna att sälja...Men nu...
Svar
18
· Visningar
2 595
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 483
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp