S

strumpan

Vet inte om denna tråd ligger rätt.
När man ska skaffa dessa nya pass till hästarna .Någon som vet hur man går till väga,det är väl dags snart. :bow:
 
Hej!

Det där är lite olika för olika raser, så det är bäst att ta kontakt med den rasförening som hästarna är registrerade i.

När jag har skaffat pass till mina hästar har jag skickat rekommenderat brev med:
- Gamla registreringsbeviset
- Konturdiagram ritat av ID-kontrollant
- Bevis på att jag äger hästen

Vissa raser har redan godkända konturdiagram i sina registreringsböcker, t ex yngre halvblod. Då slipper man det.
 
Det är sagt att alla hästar ska ha pass år 2005 men vi får väl se om det hinns med... Du ska kontakta din rasförening angående passet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 335
Senast: SiZo
·
Utrustning Någon som har dessa stövlar? Har breda vader så har beställt med Wide, enligt mått ska den passa precis så hoppas den går runt. Vanliga...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Smurfoff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Törnrosa
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 257
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp