Passar den!? Del 2

Sv: Passar den!? Del 2

Nu så, nu ser det bättre ut när sadeln hamnat längre bak. Jag tycker att den ser ut att ligga bra, men det är svårt att säga eftersom jag ej kännt hur det sitter och jag är ingen sadelnexpert. Hur känns hon när du rider?

Rebeccah skrev:
Nu så, nu ser det bättre ut när sadeln hamnat längre bak. Jag tycker att den ser ut att ligga bra, men det är svårt att säga eftersom jag ej kännt hur det sitter och jag är ingen sadelnexpert. Hur känns hon när du rider?

Okej. Hur hon känns? Idag glömde jag dra bak sadeln utan den fick ligga som den alltid gjort. Då märkte jag att frambenen "tog i" lite när hon skulle ta bak benet. :P

Jag får känslan av att stoppningen lite hård, hur känns bossorna? Det är bilderna bakifrån som ger mig den känslan. Kanske behöver den stoppas om, så att bossorna blir mer följsamma och kan forma sig efter hästen - i stället för att ligga som två kavlar på filéerna...

Geisli skrev:
Jag får känslan av att stoppningen lite hård, hur känns bossorna? Det är bilderna bakifrån som ger mig den känslan. Kanske behöver den stoppas om, så att bossorna blir mer följsamma och kan forma sig efter hästen - i stället för att ligga som två kavlar på filéerna...
Så tyckte jag med...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 864
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 503
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt... 2 3
Svar
44
· Visningar
10 682
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 715
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka