Bukefalos 28 år!

Passar selen? Och vilken vagn?

Sv: Passar selen? Och vilken vagn?

Det låter som en mycket bra svängel! Har du lust att PMa inköpsställe? :)
 
Sv: Passar selen? Och vilken vagn?

Du bör fixa svänglen först innan du kör något mera.
Varför kångla till det? kroken är ju till för att hänga en svängel i. jag kan lägga upp lite bilder imorgon på hur en sådan svängel ser ut....
 
Sv: Passar selen? Och vilken vagn?

Nu har ja hittat hit igen, har en stund över för tillfället:D

Jo kan du ta fler bilder på vagnen, närbilder?
Spec där en svängel ska sitta, kroken??:)

Bakselen ska upp lite, men de har du ju sett själv redan:)
De e me draglinorna hästen drar vagnen, räkna inte me att däckeln ligger stilla om hästen drar vagnen i skaklarna....

Ta de lungt me svängeln från driveout;)
Men annars, visst jo den kan väl passa:)
Skulle gärna villja se lite mer av vagnen!
Go fortsättning:)
 
Senast ändrad:
Sv: Passar selen? Och vilken vagn?

det är ju det som är så lustigt... att däcklen pekar framot när hon drar i den

men här kommer bilderna på svänglarna som jag lovade. Allihopa dess skulle passa till din rokard.

25378772.jpg


25378771.jpg
 
Sv: Passar selen? Och vilken vagn?

_L_: Jag ska försöka fixa bättre bilder!
Tore90: Jag har fått tag på en gammal svängel som fanns på stallet, vi skall sätta på nånting att hänga den i, som en skruvad krok eller något, så tror jag att jag kommer kunna använda den. Ser ut ungefär som den på din översta bild. Kan försöka fixa en bild när det sedan sitter på vagnen!
 
Sv: Passar selen? Och vilken vagn?

Jag kan försöka beskriva hur det ser ut framtill på vagnen..
Det är ju en träskiva, och sedan över den sitter det några rör som håller ihop den. Mitt på skivan sitter det ett lodrätt rör, och på detta sitter kroken som man kan hänga en svängel i. Tack för ditt svar :)

Där beskriver du ju redan att det redan finns en krok där eller missförstår jag det? det är bara att hänga svänglen där i. :D
 
Sv: Passar selen? Och vilken vagn?

Oj, jag har totalt glömt bort att ta bilder!
Ska försöka fixa detta imorgon.

Nu har vi iaf "byggt" en svängel (dvs lagt till lite saker på den vi fick tag i).
Ska ta kort på detta också imorgon om jag kommer ihåg.

Återkommer!
 

Liknande trådar

Körning Jag har lyckats byta till mig en modifierad smålandstrilla (sänkt, med gummihjul) med parstång och kompletta parselar (nåja, bakselar...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 910
Senast: trassel
·
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 151
Senast: Vogue
·
Körning Skulle gärna vilja ha lite råd angående selen på bilderna. Jag har (som synes) en shettis. Hon är 7 år och färdigväxt men dock...
2
Svar
24
· Visningar
6 063
Körning Just nu står mitt sto på boxvila, men opm hon blir friskförklarad funderar jag på att ta upp körningen med henne. Körde henne i Finland...
Svar
19
· Visningar
3 447
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp