Passier Grand Gilbert, anläggningsyta?

Linda_A

Trådstartare
Har någon koll på hur lång anläggningsyta den sadeln har i storlek 17" och 17.5" och med rundbossor? Har fått tips om den till min häst. 17" är egentligen vad jag söker till henne, men har också fått höra att dess 17.5" är lite mindre i sitsen än en "normal" 17.5" så då kanske 17" blir lite litet för mig.
 
Jag vet inte exakt hur långa dom är men rätt korta. Jag har provat en sån för massor med år sen på ena hästen med kort rygg. Hon reds normalt i en Albion och den här var inte speciellt mycket längre. Men skulle inte säga att de är små i sätet på något sätt utan 17,5 var för stort för mig och jag satt som vanligt bättre i en 17".
 
Jag vet inte exakt hur långa dom är men rätt korta. Jag har provat en sån för massor med år sen på ena hästen med kort rygg. Hon reds normalt i en Albion och den här var inte speciellt mycket längre. Men skulle inte säga att de är små i sätet på något sätt utan 17,5 var för stort för mig och jag satt som vanligt bättre i en 17".

Tack! Får se om jag har möjlighet att få provat båda storlekarna för att se hur det stämmer för henne och för mig. :)
 
Det går inte att säga, samma sadel har olika anläggningsytor på två olika hästar. Så det finns inget direkt mätetal. Men med rundbossa skulle jag också säga att den är av den kortare, bredare modellen.
 
Upplever min som kortare, har en 17" och har 44 i byxor så de är i alla fall inte trånga i sitsen :).
 
Ska prova en 17" på måndag, så får vi se om den både ligger bra på hästen och funkar med mina höfter. :)
 
Det var en bra längd för hästen, men jäklar så vid den var i sitsen. Fanns inte en chans för mina höfter att klara av den, så Passier går bort. Nu var det visserligen en vid i storleken, men jag jämförde med en medium och sätet var inte smalare på den, så modellen som sådan är alldeles för bred.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
851
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 087
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp