Pastasallad

grodan21

Trådstartare
Vilka är era bäsata recept på pastasallad? Blev sugen på att fixa pastasallad till komande veckas matlådor :d
 
Penne
Grön paprika i bitar
rödlök skuren i tunna skivor
Torkade tomater i olja (obs måste vara smaksatta) skuren i strimlor
Prosciutto, parma skinka eller liknande skuren i strimlor. Jag brukar bara dra isär den.
Kalamata oliver
Ruccola sallad.
Vill man kan man ha i lite feta eller liknande men jag föredrar utan.

Koka penne, använd oljan från tomaterna i durkslaget så de inte klibbar ihop. Låt svalna i en skål medan du förbereder resten. Lägg i allt och blanda om, gärna när pastan är lite ljummen. Låt stå ett tag så alla smaker gifter sig med varandra.

Njut.

Edit: Vill man så kan man ha i lite mer olja från de soltorkade tomaterna för att ge mer smak och om den känns torr.
 
Senast ändrad:
Gurka, solrosfrön, fetaost, tomater (soltorkade istället för färska om den ska tas med för mindre blött, eller om det är fel säsong), kalamataoliver (kan uteslutas för budgetversion). Jag har alltid skruvmakaroner, olivolja och svartpeppar.
 
Vilka är era bäsata recept på pastasallad? Blev sugen på att fixa pastasallad till komande veckas matlådor :d

Soltorkade tomater, serranoskinka, fetaost, paprika och oliver. Nu kanske du redan har pasta hemma som du vill göra av med, själv gillar jag att variera med bulgur annars. Kokar den gärna i grönsaksbuljong.
 

Liknande trådar

Mat Fyller 40 om drygt 2 veckor och för att fira detta har jag bjudit mina vänner på bla en picknick nästa helg. 🥳 I gruppen finns bla 2...
Svar
13
· Visningar
1 463
Senast: Tilly_85
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
675
Senast: Sel
·
Mat Kom på att jag bara ätit kålrot som rotmos så vill ha olika recept på kålrot och vad som kan vara gott till det receptet.
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Farao
·
Mat Tänkte låta bli att göra julgodis i år, men här är jag. Vilka är era bästa recept på fudge? :D
Svar
5
· Visningar
389
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp