Pasteurella hos kanin

Kilauea

Trådstartare
Är det någon som har haft kanin med pasteurella och faktisk lyckats med behandlingen?

Kaninen här hemma är under behandling för detta nu, antibiotika sen tre-fyra veckor nu (magen bra än så länge). Spolar sårhåla minst 2 gånger om dagen.
Vet att kaniner inte visar när de inte mår bra, men det känns verkligen som om denna dam mår bra!
Pigg, glad, busig, äter med samma aptit som vanligt.

Någon som kan ge mig nåt hopp om framtiden?

Sv: Pasteurella hos kanin

Blev nyfiken bara, vadå för sårhåla ? Har haft en kanin med detta, tyvärr dog den.

Böld av pasteurellan satte sig vid ena tandroten, så det är öppnat för dränering från munnen och ut långt ner på kinden.

Blev din kanin dålig som du märkte av detta?

Min kanin fick det i mellanörat varav han en dag trillade omkull. Därefter blev han sne, kunde inte hålla huvudet rakt. Han fick antibiotika, men på 2: a veckan dog han...fast han verkade ju bli bättre tyckte jag. Han bara somnade in i buren givetvis när jag åkte i väg 20 minuter för att handla, men han såg ganska kry ut innan. Troligen väntade han bara på att jag skulle sticka i väg så han fick lugn och ro.

Min kanin fick det i mellanörat, huvudet blev snett och så. Men efter antibiotikan så började han att räta upp sig, och blev bra!
Han dog något år senare, men det berodde nog snarare på ålderdom.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: Rumpnissen
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 591
Senast: Takire
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka