pdf problem

MiniLi

Trådstartare
Har två bilder i pdf format som jag har roterat och vill spara ändringarna i men jag lyckas inte. Hjälp snälla.
Enda spara som finns är spara en kopia eller spara som text. Om jag trycker på spara en kopia komemr det upp en ruta där det står att jag endast kan spara orginalfilen och inte ändringarna.
Vad gör jag?
Finns det några andra program som jag kan tänkas ha som kan öppna pdf filer?
Har inte photoshop..

Jätte tacksam för hjälp..
 
Sv: pdf problem

Gå in på "File" och sedan "Properties". Titta därefter på Security. Där står det om du har tillåtelse att göra ändringar i filen. Troligtvis är det där det felar.

Om det står "Not allowed" så kan du se efter om du istället har tillåtelse att kopiera. Då kan du markera bilden, kopiera den och sedan spara den i ett annat format där filen inte är låst. Har du inte tillåtelse att kopiera så finns det inget att göra (vad jag vet).
 
Sv: pdf problem

Kan det kanske vara så att det är Acrobat Reader du använder och inte fullversionen Acrobat? Jag skulle gissa att det inte går att spara/generera som ny/ändrad pdf i Acrobat Reader.
 
Sv: pdf problem

Ja det är acrobat reader.
Finns det något sätt jag kan "byta" format på bilderna?
Har även upptäckt att jag inte kan ladda upp bilder på internet som är pdf.. Varken pixbox, bloggen eller photobucket accepterar pdf..
 
Sv: pdf problem

Du kan se till att ha bilden i "vy", och sedan trycka på Print screen på tangentbordet, och klistra in i ett annat program.
 
Sv: pdf problem

Tack!

Vilket program ska jag klistra in i för att få format GIF eller JPG?
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 357
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 719
Senast: Rie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 199
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp