Bukefalos 28 år!

Pedigrees innehållsfört.

Mischmasch

Trådstartare
Är det någon som har den? Hittade ingen på deras hemsida.

Och sen tänkte jag fråga om det här:

Torkat fågelkött, majsmjöl, ris, animaliskt fett, torkad fågellever, sockerbetsfiber, mineraler, fruktooligosakkarider (FOS), fiskolja, bryggerijäst, renad cellulosa, vegetabilisk olja, kaliumcitrat, extrakt från grönt te (högt polyfenolinnehåll), spårämnen (inklusive kelaterade spårämnen), taurin, L-karnitin, DL-methionin, ringblommeextrakt (med högt luteininnehåll), vitaminer

ser ut att vara ett bra foder?
 
Fått en provpåse av Pedigree orkar inte nu, påminn mej en annan dag så får du den. :)

Det är den nya med duobitar, oxkötthar jag för mej.
 
De ser så smaskiga ut... Kan man använda det som träningsgodis månne??
 
Min tik har matstrejkat nu i drygt 2 mån. så jag har varit tvungen att ge henne vanlig mat eftersom att det är det enda hon ätit. Vi har provat massor med "finare" foder men icke. Men i början på veckan var jag o handlade och tänkte att jag skulle testa Pedigrees nya foder. Jag tog kyckling & ris. Dana fullkommligt älskar maten :love:
Så den lär iaf smaka bra :)
 
Ja det kan man säkert. Doris gillar dom, men dom är lite för stora för att hon snabbt ska få i sej dom.
 
Lustigt, det var det enda fodret vi fick i vår varghund oxå! Lämnade henne på pensionat en gång när vi var på semester. Hon totalvägrade att äta där. Svärmor fick köra hem till vårt hus och hämta Pedigree Pal och då åt hon direkt! :)

Om det är något superfoder vet jag inte, men gott verkar det vara!!! :D
 
Pedigree Adult Oxkött & Grönsaker

Ingredienser: Spannmål, Kött och köttbiprodukter (min. 4% oxkött i oxköttpellets), Vegetabiliska biprodukter, Vegetabiliskt protein, Oljor och Fetter, Grönsaker (min. 4% grönsaker i grönsakspellets), mineraler, vitaminer, socker
 
Skulle precis skriva att första ingrediensen i Pedigrees foder är spannmål (vete) som många hundar reagerar negativt på, med klåda tex. Jag skulle aldrig ge min hund ett sånt dåligt foder! Hundar behöver inte spannmål i första hand, de behöver kött!

Hundar, som många andra djur inkl oss människor, känner inte själva vad de behöver. De äter sånt de tycker är gott (hur många här äter inte godis och chips?), även om det innebär att de blir sjuka av det.

Av samma anledning ska man inte ge hunden makaroner eller pannkakor. Även vissa färskfoder (tex Klass) innehåller vete och vetekli. Har man en hund med diffus klåda (behöver inte vara nån jätteklåda) och byter till ett foder utan spannmål dvs vete så ser man skillnad nästan direkt!

Obs! Överkänslighet är inte samma sak som allergi.
 
Jag har haft Pedigree foder några månader just för att min hund (som annars är svår med maten) tycker att detta är jätte gott. Nu har han fått röda prickar i huden som han slickar på och tappar päls, jätte jobbigt :(. Pratade just med vet. som sa att det förmodligen är fodret. Oxkött och grönsaker funkar inte alls. Har haft Pedigree Kyckling och ris som inte heller verkar funka, där finns ju inget spannmål utan korn, tål de inte de heller?

Har du något tips på "bra" foder?

/Heyoka
 
fråga i djuraffären och säg att du vill ha ett "rent" foder, gärna lamm och ris. låter som din jycke har någon form av fodermedelsallergi.
 
Det måste ju inte vara foderallergi, som trots allt är väldigt ovanligt.

Något som däremot är vanligt vid den här tiden på året är fukteksem. Det börjar som en liten röd prick bara och kan väldigt snabbt bli mycket stort! Det varar och vätskar och kan även luktar illa. Man måste in till vet, som rakar av pälsen och så får man ge hunden penicillin.

I vilket fall som helst tycker jag att du ska byta foder. Men plötsliga foderbyten är inte bra, gör övergången på MINST en vecka, gärna två-tre, för magens skull. Köp ett BRA foder, som tex Standarts, de är köttbaserade och innehåller inte vete. De är dessutom prisvärda! Ett ganska nytt, svenskt foder. Har inte länken till hemsidan här, men kan leta upp den.
 
Bra och inte så dyrt är Carriers Lamm och Ris. Inget vete där inte! :) Enda negativa är att det inte innehåller så mycket fett heller om du, som jag, har en hund som har svårt att hålla vikt.

/JES
*önskar att min hund var fetare så vi kunde återgå till Carriers Lila påse*
 

Liknande trådar

Katthälsa Har kollat runt på olika torrfoders ingredienser och näringsinnehåll och ställde upp dem för en jämförelse. Vilken skulle ni säga var...
2
Svar
24
· Visningar
4 429
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: fluffig
·
Hundhälsa Tycker Lillfjant är väl kliig. Inte sår, eller ens att det syns i pälsen att han kliat, huden och pälsen är jättefin. Magen utmärkt. Men...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 890
Senast: Zqathan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp