Pendla till jobb..

Lill76

Trådstartare
För att göra en lång historia kort så trivs jag inte särskilt bra med mina arbetsuppgifter samt att jag har lite vacklande psykisk hälsa just nu.
Nu finns det en chans till omplacering till en tjänst som känns klockren för mig! :bump: Nackdelen är att jag kommer att få 6 mil till jobbet istället för 3 mil. Kostar mycket pengar och tar tid på vägen... Har redan svårt att få tiden att räcka till hemma till barn, hundar och hästar. Men kanske om jag inte mår dåligt av mitt jobb så får jag mer energi över till fritiden.
Hur hade ni resonerat?
 
För att göra en lång historia kort så trivs jag inte särskilt bra med mina arbetsuppgifter samt att jag har lite vacklande psykisk hälsa just nu.
Nu finns det en chans till omplacering till en tjänst som känns klockren för mig! :bump: Nackdelen är att jag kommer att få 6 mil till jobbet istället för 3 mil. Kostar mycket pengar och tar tid på vägen... Har redan svårt att få tiden att räcka till hemma till barn, hundar och hästar. Men kanske om jag inte mår dåligt av mitt jobb så får jag mer energi över till fritiden.
Hur hade ni resonerat?
Jag har pendlat fyra mil i sju år, nu tillfälligt sex mil, klart det är viss skillnad men det är mest en fråga om vana tror jag.

Sen beror det ju på hur vägen ser ut. Vägen till mitt tillfälliga jobb är något sämre (är E18 till båda jobben men åt varsitt håll) och det upplever jag som ett litet störningsmoment.

Kort sagt: utifrån mina erfarenheter så är kan det nog värt det :)
 
Hur många mil det var till jobbet hade för mig varit totalt oväsentligt. Det viktiga är ju hur lång tid det tar att ta sig dit :)
 
Jag hade inte pallat det. Har idag gångavstånd på under tio minuter. Inga barn eller djur hemma heller och ändå orkar jag inget när jag kommer hem för att jag är så trött.
 
Jag hade inte pallat det. Har idag gångavstånd på under tio minuter. Inga barn eller djur hemma heller och ändå orkar jag inget när jag kommer hem för att jag är så trött.
Det är en vanesak vill jag hävda :) (Samt att jag vägrar att tänka för mycket på all tid det tar. Jag har inget val i dagsläget.)
 
Ta jobbet; inget att fundera på. Du behöver ju inte jobba där för alltid. Se det som en investering i egentid - fika, lyssna på musik och nyheter, varva ner/vakna.
 
För att göra en lång historia kort så trivs jag inte särskilt bra med mina arbetsuppgifter samt att jag har lite vacklande psykisk hälsa just nu.
Nu finns det en chans till omplacering till en tjänst som känns klockren för mig! :bump: Nackdelen är att jag kommer att få 6 mil till jobbet istället för 3 mil. Kostar mycket pengar och tar tid på vägen... Har redan svårt att få tiden att räcka till hemma till barn, hundar och hästar. Men kanske om jag inte mår dåligt av mitt jobb så får jag mer energi över till fritiden.
Hur hade ni resonerat?

Jag har tio mil. Tar tid, är drygt men är värt det. Åker tåg 6 av milen när jag jobbar sådana tider att det går, annars kör jag.

Jobbar 80% för att orka mer fritid :)
 
Jag har jobbat på samma jobb sen i höstas, men de senaste 3 månaderna har jag haft andra arbetsuppgifter och tider (från 8-17 till skift dygnet runt och 10-timmarspass). Ca 1 timmes restid till jobbet.
Jag har enormt mycket mer energi nu, så jag tror inte att det hänger på bara restiden i sig utan mer hur en trivs, arbetsuppgifter etc. Jag är piggare efter ett 10-timmarspass där jag stått och gått hela dagen/kvällen och har roliga arbetsuppgifter än efter att ha suttit på en kontorsstol i 6-7 timmar.
 
Säger som någon annan: det beror väl på hur lång tid milen tar? Jag har ca 8 mil till min exjobbsarbetsplats och det tar ganska exakt 55 min med bil och då är halva sträckan E4/E20. Tar jag tåget åker jag först 2 mil à 20-30 min och sedan tåg resten av vägen à 40 min.

Till mitt vanliga jobb har jag ca 11-12 mil och det skulle nog ta väldigt lång tid med bil eftersom jag dels ska forcera köerna in mot Sthlm och sedan in mitt i stan och krångla. Med bil + tåg tar det 20-30 med bil och sedan 60 min med tåg och sedan 5-15 min beroende på om jag tar T-bana eller promenerar. En nätt liten restid på någonstans mellan 1,5-2 h enkel väg. Som tur är gäller det bara i tre månader över sommaren.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 725
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 201
Senast: Soapbubble
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 739
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 129
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp