pengar för lyx

T

tigerofswe

Med alla lyxigheter man kan tänka sig i ett stall (inom rimliga gränser) analyserat foder, in och utsläpp vardagar, 4 fodringar alla dagar, fina hagar, ridbana, ridhus, stora boxar, bred stallgång, stor sadelkammare, tvättstuga, kök, toalett osv. Mellan 15-20 min från centrala Malmö med buss eller bil. tjänster som mockning, täckesbyte osv kan köpas till för att underlätta om man ex åker bort eller har lite tid på vardagar. Hur mycket vill man betala i stallhyra för den lyxen??

Sv: pengar för lyx

Med alla lyxigheter man kan tänka sig i ett stall (inom rimliga gränser) analyserat foder, in och utsläpp vardagar, 4 fodringar alla dagar, fina hagar, ridbana, ridhus, stora boxar, bred stallgång, stor sadelkammare, tvättstuga, kök, toalett osv. Mellan 15-20 min från centrala Malmö med buss eller bil. tjänster som mockning, täckesbyte osv kan köpas till för att underlätta om man ex åker bort eller har lite tid på vardagar. Hur mycket vill man betala i stallhyra för den lyxen??

Jag har för tillfället
*analyserat foder
*in och utsläpp var dag
*fodring 4 ggr om dagen, alla dagar
*helt okej hage, stor
*tillgång till paddock och ridhus
*fin box,rymlig
*spån i stallgången+ spolspilta (rymlig)
*tvätt och torkrum finns
*fräscht kök + toaletter finns
* täckesbyte ingår i hyran (köpt till)
* mockning ingår (köpt till)
* fin sadelkammare

O sen betalar man mer/mindre beroende på hur mycket mat hästen får, maten köper de in, vad man vill ha i stort sett( musli, havre, havrekross,korn, lucern m.m)

Kan nämna att detta är på en ridskola (5 år gamla byggnader, fräscht o fint:) )

Man betalar ca 2500:- i månaden för detta, men som sagt, det beror på vilka tjänster man vill ha ska ingå o så=)

Jag som bor ute på landet betalar 1700:- och då ingår:
*In- och utsläpp
*Fodring 4 ggr per dag
*Strö
*All foder
*Täckesbytning

Sen har vi fina vinterhagar och stora sommarhagar, upplyst paddock, 10 min skrittväg till ridhus, fina luftiga boxar, med uppvärmd sadelkammare och torkrum för täcken med tvättmaskin.

Är väldigt nöjd med mitt stall!

Jag har för tillfället
*analyserat foder
*in och utsläpp var dag
*fodring 4 ggr om dagen, alla dagar
*helt okej hage, stor
*tillgång till paddock och ridhus
*fin box,rymlig
*spån i stallgången+ spolspilta (rymlig)
*tvätt och torkrum finns
*fräscht kök + toaletter finns
* täckesbyte ingår i hyran (köpt till)
* mockning ingår (köpt till)
* fin sadelkammare

O sen betalar man mer/mindre beroende på hur mycket mat hästen får, maten köper de in, vad man vill ha i stort sett( musli, havre, havrekross,korn, lucern m.m)

Kan nämna att detta är på en ridskola (5 år gamla byggnader, fräscht o fint:) )

Man betalar ca 2500:- i månaden för detta, men som sagt, det beror på vilka tjänster man vill ha ska ingå o så=)

oj ! var finns de stallet?:O

Det beror på hur mycket folk (hästar) som finns där.
Är det mer än 20: kanske 1500
Ett mindre stall, det dubbla.

(Nej jag gillar inte stora anläggningar. :angel: )

Nej, men det beror nog på HUR stället ser ut, och om det verkar trevligt.
Utevistelsen är även viktig för mig, så det har väldigt stor betydelse.

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård... 2
Svar
24
· Visningar
3 759
Senast: skogaliten
·
Anläggning Hej hej. Jag har ett litet stall på 5 boxplatser som är godkända upp till 148 cm. Vi har möjlighet att värma upp sadelkammaren. Inget... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 188
Senast: Hannah199
·
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken... 2
Svar
22
· Visningar
3 651
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har... 2
Svar
25
· Visningar
5 139
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka