Rimlig stallhyra?

Det viktigaste är att ha 1 eller 2 till person och häst för att få lite sällskap. Se ett ansikte ibland iaf. Stallet blir lite roligare om det inte känns isolerat. Sedan är det ju skönt om den som hyr tar nån helgdag eller så. För mig blir det roligare istallet om man har någon att hejja på och kanske kan min dotter få lite sällskap också. Så jag tänker att kostaden ska ju vara låg (precis som på andra ställen) när vi tagit hit hästar på sommarbeten tex. Så tar vi aldrig betalt. Vi är jätteglada att hästarna betar av. Det händer ju att folk betalar ändå fast vi sagt nej. Eller att dom köper nånting till oss som tack. Vi vill inte tjäna pengar på folk. Jag vill inte ha extra pengar för det extra jobb jag gör. Dom är inte mina arbetsgivare utan känner att jag gör det gärna. Förstår att det låter lite generöst men det är så häromkring. Sen ser jag underhåll av stall osv som mina utgifter. Min byggnad mitt ansvar.
Tänk på att dom "extra pengarna" går till stallet och till nödvändiga saker som inackorderingarna behöver, dom går inte till dig som person. Handlar inte om att du ska leva gott och tjäna pengar på dom utan att det helt enkelt ska gå runt och att du ska kunna betala för slitaget som dom inackorderade hästarna gör.
 
Tänk på att dom "extra pengarna" går till stallet och till nödvändiga saker som inackorderingarna behöver, dom går inte till dig som person. Handlar inte om att du ska leva gott och tjäna pengar på dom utan att det helt enkelt ska gå runt och att du ska kunna betala för slitaget som dom inackorderade hästarna gör.
Precis min åsikt 👍
 
Tänk på att dom "extra pengarna" går till stallet och till nödvändiga saker som inackorderingarna behöver, dom går inte till dig som person. Handlar inte om att du ska leva gott och tjäna pengar på dom utan att det helt enkelt ska gå runt och att du ska kunna betala för slitaget som dom inackorderade hästarna gör.
Sen kan jag ju omöjligt unna mig att leva gott på dom pengarna oavsett om jag skulle vilja. Självklsrt går pengarna till målarfärg och staket...
Inte chardonay och räkor (hoppas du förstår min jargong) ☺
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 801
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 158
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 909
Senast: Lavinia
·
Anläggning Hej! Vad tänker ni om detta priset kontra servicen? Detta ingår för ett pris på 4700:- inkl. moms: - Relativt nybyggt stall med ljusa...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
17 297
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp