Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Jag bor ca 35 mil norr om Halmstad så jag skulle ha lättare för Stockholm eller iaf någon stad lite mer norrut än Halmstad. Har inte bil heller så får ta mig med tåg och då tar det ännu längre tid. Någon mer som bor lite lite högre upp i landet än Halmstad förutom jag och grodan?

Senast ändrad:

Haha, vad trevligt med en liten flirt :D Alltid kul att bli uppskattad även om man inte vill mer än så så kan man ju bli glad över att någon är snäll eller verkar tycka att man är fin.

Matmissbrukaren- Vad bra att du kan se fikat som något naturligt när det var ett firande, om man äter enligt matschemat finns det något som kallas för utrymmesmat vilket innebär att man ibland kan ta något extra gottigt utan dåligt samvete. Men det låter som en bra plan att följa matschemat nu ett tag. Härlig inställning du har nu, heja heja!

Lightzone- Hur var det hos kompisen? Jag behöver också ta mina lugnande (Stesolid) ganska ofta, i perioder tar jag flera varje dag. Det positiva med Atarax är ju att dom inte är beroende framkallande, tyvärr är dom som sockerpiller för mig och jag kan häva i mig massor av dom och inte känna av något alls i princip.

Stormkast- vad bra att du kunde ta på dig dom kläderna du ville ha! Jag kämpar också för att jag ska våga ha linne, t-shirt, kjol, klänning osv. nu i sommar. Har inte lyckats än och det har ju inte varit jätte varmt heller men jag bestämde för länge sen att mitt mål i år ska bli att våga klä mig i fina kläder för jag känner inte att jag är värd att klä mig fint, och att jag ska våga klä mig i kläder där man ser lite av min kropp, för är det varmt är det ju normalt att ha sommarkläder. Antar att folk kanske stirrar mer om jag kommer fullt påklädd mitt i sommaren.

Det går inte lika bra med maten nu, eller jag äter fortfarande ganska bra och utmanar mig massor men känslan är att det är helt fel. Jag är så rädd för maten och ångesten är väldigt hög. Och jag rör mig mer än vad jag borde men eftersom jag fått mer energi när jag äter mer och den blandas med massor av ångest så är det så svårt att stå emot. Och jag känner att jag måste förbränna allt jag äter :(

Sen idag fick jag en kommentar som stärkte mina tjockiskänslor mycket. Jag fick höra att jag inte borde behöva gå i behandling längre utan istället borde börja jobba för att jag ser frisk ut nu. Jag vet att jag gått upp en hel del i vikt men hur kommer jag se ut med många fler kilon på kroppen om jag ser frisk ut redan nu?

Låter underbart och välbehövligt, vad roligt! Och Lightzone, hoppas att du också fått en fin kväll med tid hemifrån och slippa tänka så mycket.

Jag är lite stärkt idag över att ha vågat njuta ett litet uns av sommaren och faktiskt varit ute på vift i korta shorts och linne. Kändes som en liten seger efter att ha gömt mig i oversize och noll bar hud så gott jag kunnat sedan förra sommaren, och jag känner mig lite, lite mer chill med viktnedgången; Målet kvarstår, men jag SKA kunna våga bära det jag vill även på resan dit. Hoppas nu att jag kan försöka hålla fast vid det så att resten av sommaren kan få bli fin och fri!
Det låter som en vettig inställning! Mer sådant :) Det är alltid skönt att trivas i de kläder man faktiskt vill ha - i stället för att gömma sig! Jag gjorde detsamma idag, efter att ha "gömt" mig i div. flanellskjortor, mjukisbyxor och tjocktröjor valde jag att ha långklänning och jeansjacka och kände mig snyggare än nånsin :banana:

Tyckte det där var väldigt fel sagt! Du är ju inte frisk, långt ifrån frisk! Och du är inte tjock och kommer heller inte att bli det!

Men är det något jag lärt mig idag så är det att folk är otroligt klumpiga, dryga och till och med rent ut sagt elaka i sina uttalanden. Så jag skulle faktiskt inte lyssna på personen som sade så.

Idag började dagen bra, men slutade i katastrof. Jag är en person som "sväljer ilskan" och går vidare. Men idag har jag varit så arg att jag bokstavligt talat vibrerat i hela i kroppen. Först uttalade sig min idrottslärare väldigt klumpigt och tog precis varenda uns hopp jag byggt upp om mitt skolavslut. För att fatta det kort sa hon helt enkelt att jag inte kommer att klara av att göra det jag har att göra innan skolan är slut. När jag sade att jag visst skulle göra det och hade gjort upp en plan med rektorn så envisades hon med att "nej, du kommer inte att klara det". Till slut blev jag så förbannad att jag gick. Så jag smsade kuratorn och hon mötte upp mig, lugnade ned mig lite grann och vi gick upp till rektorn. Och jag hade ju såklart rätt och idrottsläraren fel, så då lugnade jag ned mig igen.

Men så var mina klasskamrater igång igen! De är riktiga idioter och jag vill bara slå dem eller något. Bryta ett näsben eller två. (Nej, jag är fortfarande inte en utåtagerande människa så ni kan kanske förstå vilken nivå det är på). De har, eller framför allt en, varit riktigt dryga, otrevliga och elaka en stor del av tiden det senaste året (men ändå envisats med att umgås med oss). För några veckor sedan var den värsta av dem i turkiet, och den andra blev sitt vanliga trevliga jag igen och vi insåg att hon lätt hakar på den andra som är grunden till allt. När den andra var tillbaka blev det värre än någonsin. Vi blir avsnästa, en av oss blir KONSTANT bortglömd och de säger hela tiden "oj, vi glömde visst bort dig" (hon har haft jätteproblem med att just känna sig bortglömd och utfryst under sina tidigare skolår så det är verkligen hennes svaga punkt). En annan av oss får höra att hon pratar konstigt, har en ful och "klyshig" tatuering (som betyder väldigt mycket för henne och det sårar henne massor), att hon är slampig och att ingen tycker om henne. Jag har blivit kallad alla svordomar man kan hitta på för att jag tydligen råkat sätta mig på den plats hon tänkt sitta på, jag har också blivit kallad tjock (!) (för att vara exakt; hon kom fram och sade "Men oj LV vad tjock du ser ut!).

Så nu har jag fått nog och var uppe till elevföreståndaren och berättade allt (tsm med tjejen som blir kallad slampig). Och hon var helt chockad, eftersom dessa tjejer framstår som de som är typ... "Perfekta"; glada, trevliga, skötsamma och bra betyg (men i verkligheten är de otrevliga, hela fritiden handlar om fester och de sårar alla i sin omgivning).

Så. Jag är fortfarande riktigt förbannad. I morgon ska jag prata med kuratorn om detta och se till att de får ta konsekvenserna för sitt handlande - för det här accepterar jag INTE! De ska gå ut som vuxna människor om tre veckor och de beter sig värre än barnungar!

+ LindgrenV, och om det finns fler däråt.

Jag ska ju upp till sthlm i augusti, kanske kunde vi ses då? :)
Antingen i sthlm eller att jag kommer till någon av era städer. Jag åker tåg så det skulle underlätta till den enklaste staden att ta sig vidare mot till Göteborg sen. Jag är hemma från resan på en fredag eftermiddag så kanske någon kunde låna mig sin soffa i så fall, så kunde vi alla ses på lördagen.

Det vore skoj :)

Det var bra, han är (nå, oftast) väldigt bra för mig och mitt mående. Hoppas jag ska över ikväll med.

Annars är det sådär, rätt dålig dag mentalt.. Lyckades sova bort de värsta infallen, men en tur över toan blev det. Vill bara sova mer.

Du är inte frisk, du ska inte jobba, du är inte fet och kommer inte vara det när du gått upp några fler kilon heller.

Lyssna inte på sånt. Slå det ifrån dig!

Det är riktigt illa sagt till någon som är sjuk och mitt inne i sin sjukdom att den ser frisk ut, dumma människa :mad:

Du är smalare än du ska vara, låt inte din sjukdom lura dig.

Ät mer och fortsätt utmana dig. När vi ses vill jag se en Qelina som tar vad hon vill när vi fikar utan massa spöken i huvudet :love:

Haha, visst är jag :D

Men det är aldrig fel att någon annan verkar tända till på en, spela roll om det är kille eller tjej :p

För min del finns det många platser för övernattning och bra tågförbindelser så blir det inte STHLM så passar det bra här :p

Men vilka ragator, dom borde få sig en sko i huvudet!

Hatar såna människor som hela tiden är ute efter att förminska en. Dom tar bara tid och energi. Riktiga energitjuvar är dom.

Det är tråkigt att ni andra blir sårade på kuppen :(
Men dom har fel. Du är inte tjock och din vän är säkerligen inte slampig och jag kan inte tro att någon medvetet valt en urful tatuering så det finns inget fel på er.

Det är dom som är idioter och ja, jag förstår varför du vill bryta en näsa då och då. Hade det varit jag, som har hett temperament och är utåtagerande så hade dom säkerligen redan fått sig en sko i huvudet :sneaky:

Haha :laugh: Ja, jag har rätt många skor så det skulle sitta fint om allihopa kunde vara placerade i skallen på dem just nu :devil:

Det är så synd att de ska trycka ned andra för att framställa sig själva som bättre? Har tidigare inte tagit åt mig, jag menar - har stått ut ett år utan att ens reflektera över det särskilt mycket. Men nu har droppen liksom runnit över! Du får komma hit och vara lite utåtagerande mot dem, haha! :p

Det går inte lika bra med maten nu, eller jag äter fortfarande ganska bra och utmanar mig massor men känslan är att det är helt fel. Jag är så rädd för maten och ångesten är väldigt hög. Och jag rör mig mer än vad jag borde men eftersom jag fått mer energi när jag äter mer och den blandas med massor av ångest så är det så svårt att stå emot. Och jag känner att jag måste förbränna allt jag äter :(

Sen idag fick jag en kommentar som stärkte mina tjockiskänslor mycket. Jag fick höra att jag inte borde behöva gå i behandling längre utan istället borde börja jobba för att jag ser frisk ut nu. Jag vet att jag gått upp en hel del i vikt men hur kommer jag se ut med många fler kilon på kroppen om jag ser frisk ut redan nu?

Jag är ledsen att höra att det inte går bra för dig med maten nu :( Men du MÅSTE fortsätta kämpa och kan inte använda andras eventuella klumpigheter eller kommentarer som en ursäkt för att låta sjukdomen spåra ur igen.

Kommentaren tycker jag inte du ska ta som en förolämpning utan som en komplimang! Det är väl bra att du ser ut som att du är på bättringsvägen? Att se frisk ut är inte samma sak som att vara tjock, det är bara sjukdomen som talar, tro mig.

Jag andas så gott jag kan, vill bara inte att idioterna ska förstöra min bal och student :(

Ja vi kan ses här i min stad eller Nyköping, det låter bra :) Nyköping är mycket närmare mig än Stockholm så att jag sa just Stockholm var för att jag inte visste om det var någon som bodde längre upp i landet, kanske är onödigt att vi ska ta oss dit allihop om ingen ändå bor där :p

Nyköping låter toppen för mig faktiskt, kollade upp tågresor dit och har man tur finns det dom som går snabbt dit :) Så ja, för mig går vilket som bra beroende på vad som passar er andra. Augusti låter bra, fast jag vill ju träffa er nuuuu :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2