Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Jag gjorde inte så iaf :( Fick dåligt samvete för dom hade annat planerat så jag ville inte att dom skulle ställa in bara för att gå lite med min hund. Så jag fixar det själv istället. Får gå en kort runda för mer orkar jag inte men han har ändå varit ute ca 1 timme och 40 minuter idag (varav en av promenaderna med hand dagmatte), inte jätte mycket men om jag går en liten sväng till så är det ju iaf inte katastrof för honom.

Iordninggjord för att gå ut. Mätt så jag vill sprängas. Vill inte. Ska inte dricka. Vill ingenting.
Bara sova. I ett par dygn helst. Hat hat hat.
Kanske atarax även ikväll för just nu känns alternativet som mina små toapappersinrullade icke-vänner i badrumsskåpet. Då sover jag hellre för länge,

Han behöver ju bara ut och få lyfta på benet typ. Tycker du att han behöver mer aktivering går ju det utmärkt att göra stillsamt inomhus.

Kl
Haft en sån där perfekt dag idag! Ponnyn skoddes om av min snälla Pappa! Igen röta i fram hovarna längre! Trodde jag skulle börja grina av lättnad! Slitit som ett djur hela vintern och våren och nu vänder de äntligen!
Sen en trevlig grill middag på de! Kommer gå och lägga mig
Lycklig ikväll :D
Förutom att jag ska till tandplågaren imorgon.. Har sån skräck för tandläkare .. Men är illa tvungen nu!

kl

Ingen bra dag här :( Jag har känt mig så sanslöst ful så det är inte klokt. Oproportionerlig, tjock, skitfult äckligt hår, världens vidrigaste hy, katastrofal sminkning och bläää. Hade viljat haft en papperspåse över huvudet hela dagen idag, det känns som att det hade behövts.
Det skulle vara obeskrivligt skönt att få se bra, eller iallafall okej, ut för en enda dag. Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för det, men jag fick det värsta från båda mina föräldrar så inte ens med världens bästa team av stylister skulle jag kunna se annat än hemsk ut. Förstår inte ens hur en kropp som inte passar ihop kan ha "begåvats" med ett ansikte som ser ut som något från en trägubbe, med hy liknande grovt sandpapper eller nåt, och hår som är både tunt, platt, fult, gräslig färg och äckligt, på samma gång. Helt jävla otroligt.

Du är inte ensam om att känna så! Två av mina syskon har ärvt mammas utseende, smala och söta och så fick jag pappas utseende! Känner mig som valrossen i familjen :banghead:
De är skit jobbigt och man känner sig ju inte bättre när man ska ta kort med syskonen direkt usch undviker allt vad foto är!

Usch vad jobbigt! :(
Min familj är inte överdrivet snygga någon av dem, så på hemmaplan är jag "bara" ful. Det är jämfört med "alla andra" fulheten märks mest.
Jag skulle behöva nya glasögon också, men jag kan inte gå och prova olika bågar eftersom jag är så ful :crazy: Men de glasögon jag har gör verkligen inget positivt för mitt utseende de heller :crazy:

Känner detsamma, om mig själv.
Jag mår så otroligt jävla uselt över att alltid, alltid vara, alltid varit, och alltid kommer att vara den tjocka och fula, med en mans röst och en hårig, finnig, äcklig hy i tjugo olika toner, i alla sällskap och umgängen och situationer. Jag har inte ens höga krav, vill liksom du bara känna mig normal för en enda dag, någon gång få slippa känna att folk tittar, någon gång få slippa vara rädd för att visa mig i annat än extremt skarpt dagsljus eller mörker för att människor inte ska se hur vidrig min hy är, en enda gång få hitta kläder som min oproportionerliga och fläbbiga kropp ser åtminstone okej ut i.

Jag satt och läste mina adoptionspapper häromdagen och fick det där beskrivet för mig att min biologiska pappa var "vacker" med en välbyggd kropp, och min mamma var feminin, söt och med fina ansiktsdrag. Kan inte låta bli att tänka hur glada de ska vara att de valde att adoptera bort mig, och att de aldrig kommer se eller träffa mig. Är övertygad om att de skulle skämmas och känna att det var tur att de inte behöll mig.

VARFÖR ska det vara så här.

(Förlåt för att jag tar över tråden. Ska trycka ångestdämpande och sova.)

:(
Det är såklart inte bra på nåt sätt att du känner lika, men det är ändå skönt att veta att jag inte är den enda.

Men däremot måste jag säga (fast det spelar säkert ingen roll för dig vad jag säger och tycker, och det gör naturligtvis inget åt den där känslan) att utifrån de bilder jag sett på dig så kan jag mycket väl tänka mig att din biologiska pappa var vacker och din mamma feminin, söt och med fina ansiktsdrag, för vad jag har sett så är det en beskrivning av dig också. Jag tycker du är jättefin, helt ärligt.

kl

Jag ska iväg och träffa en psykolog om en liten stund. Så nervös att jag skulle kunna/vilja krypa ihop i ett hörn och ligga där och kräkas :crazy:

Och så har jag börjat prata mer med en kille jag träffade förr, och han var lite sugen på att hitta på nåt som innefattar sova borta. Vilket jag också vill, men jag har gjort saker på/med/mot min kropp som jag skulle skämmas ihjäl om han såg så det går inte :banghead::banghead:

Kl
Överlevde tandläkaren denna gång tyvärr måste jag dit på onsdag igen :banghead:
Gjorde ett gympass också när jag ändå var i stan! Suck hoppas brevlådan innehåller några papper antingen från AF eller från när psykiatrin. Oroar mig redan för hösten och vintern :nailbiting:

Kl
Är just nu så arg och ledsen. Min sambo har noll förståelse för om ett djur blir sjuk så måste ju den ha vård :banghead:
Suck min lilla katt utreds just nu pga att han har andningsbesvär när han anstränger sig.
Vi har tagit prover men de visade ingenting så vi måste ta ett annat prov för att vi ska kunna utesluta en sak till. Åh jag blir så irriterad :wtf:

Bara för att kolla en sista gång, har vi bestämt att ses den 30 juli i Nyköping nu? Jag har ett tåg som är inne 11.15 och tänkte i så fall boka nu när resorna är billiga :)

Jag börjar förresten bli så mycket mer social igen!!! Lite mer den gamla Qelina som kommer tillbaka. Idag har jag fikat med en tjej som jag bara träffat två gånger förut, men aldrig ensam, och sen i helgen ska jag kanske gå en sväng med en tjej jag bara pratat med en gång när vi möttes ute av en slump här i veckan. Vi har gått på samma gym men aldrig pratat förut.

Och jag har lite mer kontakt med några klasskompisar från gymnasiet igen också nu när dom är hemma över sommaren. Och så träffade jag ju Lindgren förra veckan och ska på peppträffen om en månad. Jösses amalia, håller jag på att bli översocial nu ? :eek:

Men det känns bra, jag behöver lära känna nya människor eftersom många kompisar flyttat härifrån och jag gillar att vara den här Qelina :) Och det är viktigt för mig att hålla kvar vid dom vänner som funnits vid min sida så länge. Sen är det fortfarande så att jag inte orkar umgås så länge, inte i matsituationer, inte på kvällar av någon anledning (tror jag känner mig otrygg då och måste få ha mina rutiner och ritualer för att kunna slappna av) och inte varje dag men jag märker att jag gör framsteg!

Tjohej vad kul att kunna skriva något positivt :)

Och så är jag stolt över att jag har gått upp i vikt för 8e veckan i rad. Sjukt jobbigt men det är rätt väg att gå, snart får jag börja rida mer regelbundet och gå mer med hunden. Måste bara lära mig ignorera rösten som säger att jag är för tjock nu för den har fått mig att hoppa över ett mellanmål idag, men jag tar nya tag imorgon igen. Och så mååååste jag bli bättre på att inte promenera så mycket men det känns så svårt, trots att kroppen faktiskt skriker efter vila många dagar som idag t.ex.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka