Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Härligt det låter! Heja dig! :)
Att "gamla du" är på väg tillbaka är ju verkligen ett bevis på att du är på rätt väg.

*typ kl härifrån*
Min dag har ju som sagt varit mindre bra med tråkiga nyheter, jobbiga val och annat sånt som jag inte klarar av. Så jag ägnade mig som sagt åt att se ut som en överkörd fågelskrämma eller nåt, och gå på stan och tröstshoppa/glömshoppa.
Nu bränner det riktigt ordentligt i ögonen, alltid lika skönt :crazy:

Men jag har ätit okej. Lite för lite men det är inte helt tokigt iallafall. Trots skitdag på de flesta sätt åt jag frukost, lunch, mellanmål, middag (samma sak som lunchen visserligen). Borde äta 2 mellanmål till men skitsamma. Idag är jag ändå ganska nöjd över att jag lyckades med det jag åt.

En annan bra sak är att psykologen trots allt kändes ganska bra att prata med.

KL

Sitter här med väldigt delade känslor. Det jag fasade över visade sig vara det trevliga - och det jag såg fram emot var "helvetet". Studentmottagningen var SÅ bra. Mina släktingar kom väl överens med mina vänner, jag fick sjukt fina presenter (och då menar jag verkligen sjukt - mormor gav mig t.ex en Macbook Air som jag just nu sitter vid! Sjukaste jag varit med om!) och det var riktigt trevligt. Men flaket var en pina och jag ville helst gå av efter ca fem minuter. Men det var bara att stå ut och försöka se glad ut. Krogrundan på kvällen var också en pina. Vi var 6 st som skulle ut - två stadiga par, jag och en tjej till. På krogen tröttnade paren efter typ 5-10 minuter och lämnade därför. Jag och den andra tjejen blev kvar - hon hade roligt men jag tyckte det var trist och lyckades aldrig tagga till.

Inte nog med det fick vi ju aldrig någon riktig vandring till flaken (med fanor), eftersom det just då blev ösregn size monsunregn och alla drog, typ. Vårt flak var trehundrasjuttioelva år försenat och vi höll därför på att missa kortegen helt (som tur var hann det komma i sista stund, men då hade alla lakan lossnat).

Så överlag känner jag mig uppriktigt ledsen över att dagen till stor del blev en besvikelse - samtidigt som jag är jätteglad över att jag fick en fin studentmottagning. Jag är också ledsen över att jag faktiskt lämnar min trygghet, jag har nån form av hatkärlek till min skola. Nu är allt över.

Och när jag skrev det där sista blev det också väldigt påtagligt; det är över. Det. Är. Över.

LV <3

Kl
Självhat är en helvetisk känsla.
Och varför, varför, varför började jag skada mig själv igen.
Hur lite det än är.

*många kramar till dig* <3

Vet hur det är, lider med dig och hoppas att det släpper snart!

LV: Vad kul att hälften av dagen gick bra, men vad tråkigt att det inte blev så som du hoppats på! *kram* <3

*kl*

Själv så sitter jag hemma. Är förbannad och ledsen och bara allmänt arg för att jag inte tog tag i mig själv i vintras. Jag vill verkligen bli av med min övervikt, men jag är så jävla dålig på att komma igång och göra något.

WÄÄÄÄÄH :cry: :(

Till det positiva hör väl att
jag har fint väder och kan sola? :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

kl

Ett gammalt ex sa att han tycker jag är snygg. Driver han med mig eller har han verkligen så dålig smak? :crazy:

Lightzone: Jag vet allt för väl hur det är :( *kramar*

Se de som nått postivit att han tycker du är snygg ;)

Kl
Började dagen med ett litet utbrott på min Sambo som är tillräckligt gammal att plocka undan efter sig :mad:
Äntligen börjat med städningen inte städat på typ 1 månad igen, hatar att städa .. Längtar mest till stallet men måste fixa här hemma först innan jag får njuta av lite kvalitets tid med min älskade ponny :bump:

Åh, vad tråkigt att det inte blev som du hoppats! Hoppas ändå att glädjen över mottagningen kan väga upp för det med det lite distans till det, så att det åtminstone är den du får minnas och glädjas över.

Och Lightzone, kramar!

Pissdag här med.
Fick anfallsliknande ångest över min äcklighet, tyckte där och då att den bästa lösningen var att banka huvudet i balkongräcket och slog således upp ett jack i det, ska nu be till en gud jag inte tror på att det går att dölja med håret.

Skulle nästa fredag ha åkt till Norge och sett en av de sista konserterna med älsklingsbandet innan de lägger ner. Nästa gång jag får se dem är i september, då de lägger ner, och eftersom jag kommer att vara ett mentalt vrak och bara gråta mig igenom de spelningarna, så såg jag liksom den här spelningen som den viktigaste, där jag faktiskt skulle kunna njuta av musiken.
Nu lyckades jag precis få mens, och när jag får mens innebär det att blöda igenom tre tamponger i timmen i 7-8 dagar i sträck, samt kräkas och svimma av mensvärk. Kan således stryka långt efterlängtade Norge ur listan och det känns ju fantastiskt, precis vad jag behöver när jag redan bara vill hiva mig från taket.

Vilken bra sommar det här kommer att bli.

Åh vad tråkigt med konserten och att du mår så dåligt när du har mens, det låter verkligen hemskt :(

Sparrisen- Lita på ditt ex, om han säger så så menar han det. Han tjänar inget på att ljuga eller överdriva. Jag tror inte han varken driver med dig eller har dålig smak, han säger det han tycker och jag är helt säker på att du inte är så ful som du själv tror och i vilket fall så är du fin i hans ögon.

Lightzone- Vad är det som fått dig att börja skada dig igen? Även om man inte skadar sig så mycket som tidigare eller jämfört med andra så spelar det ingen roll, det sorgliga är att man tycker att man inte förtjänar mer och att man inte kan hantera sina känslor på andra sätt. Och det är allvarligt nog.

Lindgren- Jag tycker det låter som att den allra viktigaste delen av studenten blev bra, den delen som innebär att man inser hur fina vänner och fin familj man har omkring sig. Det är mycket viktigare än att åka släp eller ha en solig dag, även om det så klart verkligen spelar stor roll det också. Men jag skulle försöka fokusera på det som var bra med gårdagen. Att gå ut på någon klubb kommer du kunna göra när du vill igen så det finns fler chanser att få till en lyckad utekväll och soliga fina dagar kommer det bli fler av i sommar. Sen är det synd att studenten inte blev som du tänkt dig för jag vet vilken viktig dag det är och vilka förväntningar man har, jag tänkte på alla studenter igår när regnet öste ner och blixtrade och åskade här...

MayGrace- Vad bra att du kommit igång med städningen. Har du fått allt gjort nu? Det är så skönt när man har det rent och fint och man känner sig så nöjd med sig själv. Iaf jag gör det, jag känner mig renare som person på något sätt.

Jag är så besviken på mig själv, och arg och frustrerad. Jag har ju mitt matschema som jag följt men jag känner att utvecklingen inte riktigt går som jag vill just nu.

Jag äter fortfarande i princip samma mat varje dag, jag klarar inte av att variera mig och har fastnat i vissa rätter. Och jag klarar inte längre av ett av mina mellanmål. Det konstiga är att jag får i mig alla de stora måltiderna (även om dom är strikt uppmätta och utvalda för att de innehåller så lite farliga saker som möjligt) men det lilla melliset känns så onödigt och det är så lätt att plocka bort det utan att det märks.

Det rör sig bara om en frukt men det är inte det viktiga i det hela, det viktiga är att min ångest inte låter mig äta det där äpplet eller päronet och att jag plockar bort saker från matschemat. Det är ju inte något som leder mig framåt. Men det känns så jobbigt att äta den där frukten utöver allt annat eftersom 1 frukt kunde motsvara en hel måltid eller i vissa perioder till och med både frukost och lunch eller middag och kvällsmellis.

Jag antar att en frukt varken gör till eller från angående min vikt när jag äter så mycket i övrigt så jag förstår inte varför jag inte bara kan äta den. Men det känns inte som det finns rum i min mage för ett mellis på förmiddagen och sen på eftermiddagen äter jag ju också massor och är inte sugen alls. Men alltså, har den sidan som säger att frukten gör mig tjock och går upp i vikt rätt eller är det ingen fara? Är det logiskt att vara rädd för en frukt utöver det man äter i vanliga fall? Skulle ni kunna äta en frukt utöver vanlig mat? Hmm, nu har ju flera andra här också problem med maten men hur gör ni och hur gör en frisk människa? Nu kanske inte äpplet räknas som utöver i och för sig eftersom det står med på matschemat? Kanske finns det med av en anledning?

Hur bryter jag det här dumma mönstret? Det går så fort för mig att tappa fotfästet, jag har inte ätit den där frukten på ett par dagar och redan nu så känns det som att jag aldrig klarat det och som att det är ett berg att bestiga. Och jag vill inte att jag ska göra likadant med andra måltider eller matvaror också :( HJÄLP!

Senast ändrad:

(Jag är apsjuk och kanske formulerar mig illa, men vill svara i alla fall.)

Jag antar att en frukt varken gör till eller från angående min vikt när jag äter så mycket i övrigt så jag förstår inte varför jag inte bara kan äta den.
(...)
Men alltså, har den sidan som säger att frukten gör mig tjock och går upp i vikt rätt eller är det ingen fara? Är det logiskt att vara rädd för en frukt utöver det man äter i vanliga fall? Skulle ni kunna äta en frukt utöver vanlig mat? Hmm, nu har ju flera andra här också problem med maten men hur gör ni och hur gör en frisk människa? Nu kanske inte äpplet räknas som utöver i och för sig eftersom det står med på matschemat? Kanske finns det med av en anledning?

För det första tvivlar jag på att du äter "så mycket" i övrigt. För det andra ska du gå upp i vikt. För det tredje så blir man inte tjock av en frukt. Nej, det är inte alls logiskt att vara rädd för en frukt (det vet du nog, egentligen). Jag äter en frukt när jag känner för det, utöver min vanliga mat.

Ja, eftersom det står med på ditt matschema så är det ju inget "utöver din vanliga mat". När du inte äter den frukten drar du ju ner på "vanliga maten".

Bryt det nu. Hur har du kunnat bryta det förut? Annars får du väl dra ned på dina promenader, typ klarar du inte att äta enligt matschemat så får du inte promenera alls.

Provat Cyklo-F eller vad de heter? Finns typ sju tusen olika som man får på recept men jag tror det heter Cyklo-F det som är receptfritt. Ska minska blödningen och så.

Och det ska finnas nåt starkt mot mensvärk också, jag brukar sno någon sorts starka smärtstillande från andra som har... Men jag kommer inte ihåg vad de heter, och det är väl inte att rekommendera. Men det är de enda som hjälpt för mig :crazy:

Haft samma problem som dig.
Började sen med mini piller och slipper mensen sedan 3 år tillbaka ungefär! De var mer ett test och se om den försvann och de gjorde den. Slipper numera stora blödningar och illamående osv! :sneaky:

Kl
Tog mig en promenad upp på skogen idag med ponnyn, skönt att få rensa tankarna med min bästa vän :love::love:
Har också börjat städa och tvätta undan, vet faktiskt inte när jag orkade de sist? Vår lägenhet har sätt ut som ett bombnedslag förut .. :meh::grin:

+ övriga

Blir tyvärr inte hjälpt av varken receptfria eller receptbelagda hjälpmedel, och p-piller/minipiller/övriga hormoner kan jag inte ta för då ballar kroppen helt; Jag fick storblödde utan uppehåll i tre månader när jag provade p-piller.

Man skulle ha blivit född som man. Eller åtminstone transsexuell kvinna så att jag kunnat byta kön eller något...

Fast det finns chans att preparaten från hälsokosten är hormonfritt, så jag tycker du ska kolla upp det och se om så är fallet:) (och peppa mig till att börja med det, har också extremt långa blödningar med mycket mens).
Det tar inte bort eller ändrar mensen, men ser till att man blöder mindre vilket ändå måste hjälpa en del?

Niyama- Du har ju rätt men ändå har jag jätte svårt att ta till mig det, rent förnuftsmässigt låter det ju helt logiskt och rätt men känslan säger en helt annan sak. Problemet är att jag inte vet hur jag ska bryta det, kanske måste jag bara göra det och försöka att inte tänka för mycket. Men det är ju det som är mitt problem.

Jag vet ju att jag ska upp i vikt men det som skrämmer mig är att det går så snabbt uppåt och det gör mig rädd och obekväm i min kropp. Sen gillar jag inte känslan av att äta saker som känns helt onödiga och t.ex. idag ska jag äta utmanings mat till middagen och då känns det inte som att jag klarar att ta en frukt också utan att få tok mycket ångest.

Jag borde inte gå mycket men det är också svårt att acceptera när jag gått upp så mycket i vikt, jag gillar inte att gå upp i vikt utan att träna eller motionera för om jag inte rör mig kommer all vikt att bli till fett och jag kommer bli ännu plufsigare än vad jag redan nu blivit. Jag vill att kilona jag lägger på mig ska vara muskler och inte bara sätta sig på kroppen och få mig att se ännu fetare ut.

Så här i efterhand kan jag ju se och förstå att jag inte skulle promenera med min lägre vikt men när kroppen nu får mer mat och vikten tickar på så känns det som att jag nu borde klara allt som alla andra gör och att min kropp inte är sjuk.

Fast just idag är kroppen inte så pigg så jag gick och la mig i 90 minuter efter frukosten och förmiddagspromenaden. Idag vill jag vara pigg för jag ska träffa en kompis om tjugo minuter.

Jag vet, men det hjälper inte mig, tyvärr. Skillnaden är så liten att det är sak samma.
Hoppas dock att du har större tur med dem!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka