Sv: Pepptråden 2013
Ber jag om det så lär jag ju få göra skitgörat
Nej men ska jag göra det så ska det vara samma dag som dom andra. Gillar inte specialbehandlingar även om det gäller mig själv när andra "drabbas".
Då är det bättre jag inte kan alls.
Det var en bra idé! Kan ju skriva att jag kan vara med 2-3 timmar men måste gå sen. Det är ju på en helg så kan skylla på kalas eller vad som helst. Några timmar är ju bättre än inget.
Jag kommer absolut inte fika med dom. Verkligen inte.
Det tror jag med, så inte nykomlingen smiter undan så att säga. Jag gick på stallmötet för någon månad sen och det var jättejobbigt men det var en timma och jag lyssnade mest. Försöker gå på sånt.
Har gått i behandling hos min psykolog i 1½ år och vi pratar mycket om det här. Har fått skriva ner situationer på papper som vi sedan diskuterat och det har blivit bättre. Vågar svara i telefon och ringa numera
Jag får se om jag hinner träffa psykologen innan dess. Jag har ärligt talat glömt av när jag ska träffa henne nästa gång

Får fråga min behandlare på fredag när jag ska dit.
Jag har svårt för många personer samtidigt och speciellt vid såna tillfällen då vi ska umgås. På ett jobb är det inte samma sak. Då jobbar man ju ihop. Men i stallet blir det ju en annan gemenskap och det är den typen jag inte klarar av. Mår psykiskt väldigt illa av det. Går tex aldrig på kalas. Har tackat nej till några redan i år och fick hem ett inbjudningskort senast igår om studentskiva men jag kommer inte gå på den heller

Känns bara så...har svårt för att förklara det men jag känner mig som elefanten i vardagsrummet ungefär.