Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Just det ja :)

Jag lånar ju gärna en sovplats hos dig eftersom jag har en bit att köra men det har vi ju redan pratat om.

Några idéer på vad vi ska hitta på? Några förslag är kanske bra att ha.

Fast det kan nog stämma, tog ungefär två timmar för mig att hämta min bil om jag minns rätt - och den hämtade jag i uppsala :)

Ja precis, det går så bra så :)

Vi har ju hamnen som är himla fint om det är bra väder! Men känner att ni kanske kan ge förslag utefter vad ni känner att ni har för begränsningar och så? :)

Fallskärmshoppning, bada och tjurridning är väl det jag inte ställer upp på. Annars är jag med på det mesta :)
Maten är inget att oroa sig för, jag kan kompromissa för en dag och det brukar alltid finnas en lösning för min del. Så det funkar med en fika eller lunch på stan för min del.

"Vad som helst" fungerar för mig med.
smile.gif

Med mitt schema som grund har jag tagit fram dessa datum: (Har tagit bort de som inte funkar för andra, säg till om jag missat nåt)

2-3 Juli
5 Juli
9 Juli
16 Juli
22 Juli
30-31 Juli

Så säg vilka dagar som inte passar er så får vi helt enkelt ta bort dem och sålla ut ett bra datum :D

Jag kan inte 2, 3 och 5 juli, helst inte den 22 juli heller eller 31 juli (dom dagarna måste jag ta ledigt i så fall så jag kan men helst inte).

Så av dom du skrev kan jag
9 juli
16 juli
30 juli

Senast ändrad:

Jag igen, Stockholm går bra men jag åker hellre till Nyköping eftersom det är närmare, tar ett par timmar till stockholm men jag kan dit om det inte går annars för er andra.

Jag kan ses dagtid för jag klarar inte av att äta mitt kvällmellis ute och inte att sova över så jag vill åka hem någorlunda i tid.

Jag kan ...inte någon av dagarna.
Eller ja, 16 och 30juli men då måste jag vara hemma 22:30, vilket iofs funkar. Nyköping är ju inte SÅ långt bort :)
Och jag kanske kan svänga förbi nån mer gång!

kl

Jag kan bara ses på helger så ingen av dagarna passar mig tyvärr.

Eventuellt kan det lösa sig om jag kan fixa barnvakt en stund på eftermiddagen 2 dagar så kan återkomma när dagarna är bestämda så får jag se om dom kan hjälpa till dom dagarna.

kl

För att hoppa ifrån ämnet om er Peppträff (jag var bara tvungen att ge den det vackra namnet ;)) så vill jag skryta lite. Vet ni vad jag har gjort idag?
Jag har ätit mat som har varit "förbjuden" i typ en evighet :bump: Utan ångest! Och det var till och med gott!

Härligt :)

Önskar jag kunde äta mat över huvudtaget. jag äter ingen mat alls längre. Äter en massa annat istället inom min kalorigräns så klart.

Hur bestämde du dig för det?

Låter ju inte bra alls det :( Vad är det som gör att du inte äter mat alls? Finns det ingen mat du kan tänka dig att äta?

Bra fråga! Jag har gått och funderat på det läääänge, om jag ska våga prova. Och till slut så kände jag mig väl redo eller nåt :p Det var inte så farligt som jag inbillat mig.
Fortsätter jag såhär kanske jag till och med smakar kött innan året är slut :eek:

Har alla som vill vara med på träffen svarat nu? Ska vi bestämma den 30 juli? Passar det att ses runt elva tiden? Jag har ett tåg som är inne kvart över elva. Eller vill ni ses lite senare?

Jag måste försöka pricka in lite mellan måltiderna, klarar inte att vara borta över både lunch och middag och behöver äter lunch halv ett/ett, tror jag fixar att äta ute om det finns typ en salladsbar eller något liknande, eller en restaurang där man kan betala bara för salldsbuffen om det är annan mat, finns det något sådant i nyköping och vad vill ni andra äta? Förlåt om jag krånglar :(

Några idéer om vad vi kan hitta på mer?

Härligt Sparrisen :) När man väl provat något och inget hemskt händer så kan det bli lättare att äta det igen. Jag har fått lära mig att för att vänja sig så är det bra att äta den maten ett par gånger i veckan i början för att det ska bli naturligt. Fast det beror ju helt på vad det är, allt passar ju kanske inte att äta så ofta men iaf att man provar det igen lite då och då så det fortsätter/blir mindre laddat :)

Också underbart att du kunde njuta och att det inte kändes jobbigt. Är det något du gillade mycket förr? Äter du helt vegetariskt nu? Är du inte vegetarian egentligen utan att det mest handlar om rädslor?

Senast ändrad:

Matmissbrukaren- Äter då alltså inte lagad mat men andra saker så att du inte svälter dig iaf? Är det resan till Kreta som spökar? Du vet ju säkert ( men jag påminner dig iaf) att det inte spelar någon roll för kroppen rent viktmässigt varifrån kalorierna kommer, däremot kan man få brister om man äter väldigt ensidigt och inte från alla delar av det kroppen behöver. Du missar en massa byggstenar, vitaminer, mineraler, kanske protein och sådant.

Vanlig mat behöver inte alls vara onyttigt utan det är tvärtom och så beror det på vad man väljer att äta, finns det inget som du tycker känns lite mer okej att äta? Det behöver egentligen inte vara så varierat med olika maträtter man äter till en början, bara man får in rutinen och ser till att det man äter är en komplett måltid.

Jag tyckte det var helt okej förr, inte favoritmaten kanske (inte för att jag kommer ihåg vad som var min favoritmat, men ändå) men långt ifrån äckligt.
Jag äter halvvegetariskt skulle jag säga, äter typ fisk, kyckling och kalkon i begränsad utsträckning men inget annat kött. Och ja, det handlar allra mest om rädslor för "icke vitt" kött. Jag har viljat smaka t.ex. grillat kött, prickig korv, korv, rostbiff och lite såna där köttprodukter i flera år, men jag vågar inte :o Jag är på något vis rädd för att det ska "smutsa ner" kroppen, svårt att sätta ord på det. Men i min värld är fågel och fisk = rent och annat kött = orent, så jag törs inte. Helt irrationellt, jag vet! :crazy:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Hiss eller diss - del 6
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur