Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Ja! Du bör gå dit! Det kanske går bättre nu, men det är inte helt bra - eller hur? Ta chansen att ta stödet och hjälpen så att du kanske kan ändra ditt tänk i grunden!

Självklart ska du gå dit! :) All hjälp är oftast bra hjälp i slut ändan!

Kl
Haft en lat dag idag :p
Spenderade förmiddagen med att kika på tv, totalt knasig i brittiska serier och nu när inte HTG går så får man glo på annat ;)
Handlat, kom hem och åt och somnade på soffan i 3 timmar (!) Blir tokig på mig själv ska inte sova på kvällarna innan natten, så räknar med en lång natt i natt nu. Tyvärr inget stall, får hoppas mina flickor överlever utan mig idag!
Tog mig iaf en timmes promenad på kvällen, hade inte ont en ända gång på hela vägen! Lyckan är totalt 1-0 Manda VS Trasig Kropp :D

Du vågar visst! De kommer inte alls säga åt dig att vända i dörren. Det kan jag lova! Var bara ärlig med vad dina problem är - skriv gärna ned på en lapp innan hur du tänker och känner och lämna den. Det gjorde jag när jag utreddes för depression. Jag förminskade problemen men fick ändå en diagnos - sedan skrev jag precis vad jag kände på en lapp till nästa möte och tog med. Det visade sig att depressionen var värre än man först trott :grin:

Du behöver hjälp!

De där med lapp är en smart grej!
Fick skriva dagbok under en lägre tid och ta med mig!
Gå dit, de är viktigt att få hjälp och de kan ingen neka än!

Det där med lapp är nog ett bra tips, om man bortser från att min lapp alltid ligger kvar i fickan/väskan när jag går därifrån :crazy:

kl
Jag känner att den här :banghead: förmodligen har mig som förebild.
:banghead::banghead: Jag orkar inte med mig själv och jag förtjänar inte att de som pratar med mig ska göra det. Verkligen inte. Hur ska jag kunna umgås med folk när jag förpestar allt jag är i närheten av?
Jag är typ motsatsen till Midas. Allt jag rör vid blir åt helvete. Kan ju inte förstöra (för) dem :(

Jag tror nog inte du förstör för dem! De där är bara elaka tankar och de är därför man ska prata med någon!
Jag blev inskriven på BUP som 8 åring. Gick där tills jag fyllde 18 år och nu flyttat över till vuxen psyk. Nej jag trodde inte att någon kunde hjälpa mig. De kändes lönlöst, men jag hade turen att träffa en underbar människa som var psykolog. Träffade henne i tio års tid.
Ta i mot hjälp, de är viktigt!

Jo, jag har nyligen kommit i kontakt med en psykolog som så här långt känns bra. Men "vanliga" människor, dvs kompisar och liknande, kan jag inte förstöra för. Ändå är det precis det jag (frivilligt, bör tilläggas) ska göra.
Vaaarföööör är min hjärna lika dålig på att tänka som en cementklump?

Jag håller med MayGrace och Lindgren, du vågar gå dit och de kommer inte alls säga att du inte hör hemma där. Ta med en lapp och ta med den i handen - du fixar det!

kl

Om min störda mens vill vara vänlig nog att hålla sig borta imorgon kommer jag förhoppningsvis kunna ta mig på konserten i Norge ändå. Hoppas jag. Fick naturligtvis den briljanta idén att tröstäta nachos idag och lider således av en sådan vidrig tjockångest att jag senare hängde över toaletten tills jag kräktes galla, och nu sitter jag och grinar. Uppladdning variant sämre.

Men om jag kommer iväg ska jag dessutom träffa en man jag flirtat med ett bra tag. Vi har bara pratat över headsetet i TV-spel, på FB och SMS:at, och jag är således så fruktansvärt jävla livrädd, för han kommer att bli besviken. Jag vet att han kommer att bli äcklad. Han är intresserad av ett gäng Photoshopade eller Instagramfiltrade bilder, inte av mig, för alla som känner mig vet att den där tjejen på bilderna inte är jag. På dem ser man aldrig mig - mina bristningar, min dubbelhaka, mina överarmar som är lika stora som andras vader, min hy som är röd, gråfläckig, hårig och ojämn, mitt sneda och ojämna ansikte, mina lår som dallrar när jag går, min enorma mage och min obefintliga midja.

Han kommer att bli så äcklad och besviken, jag kommer att såra honom. Men det kommer jag att göra om jag ställer in också, för jag vet att han verkligen vill ses för att han verkligen är intresserad av mig. Det vill säga, den han tror att jag är.

Efter söndagen kommer han aldrig vilja säga ett ord till mig igen, och mitt självförtroende kommer att knäckas igen.
Om jag bara varit kvinna nog att visa exakt hur äcklig den oretuscherade sanningen är hade det här aldrig hänt. Fyfanfyfanfyfan. Varför försätter jag mig i sådana här situationer?

Glad midsommar på er!
Själv ska jag spendera den ensam då min sambo jobbar i vanlig ordning. Nästan så man själv önskade att man hade ett jobb att gå till istället för att sitta ensam. Aja ska fixa stallet på förmiddagen så de är gjort innan jag går i ide resten av dagen då jag inte sovit en blund i natt!:meh:

Jag vill bara säga att du har FEL. För du är jättefin, och jag har sett både instagrambilder och photoshopade bilder av dig - och dig själv i egen hög person! Du är jättefin och ingenting av det du skrivit. Det sitter i ditt eget huvud!

Jag har också sett dig IRL, som de säger. Du ser fantastisk ut, så är det bara.

I övrigt, Glad Midsommar!
Jag är helt hysteriskt opepp, vill bara till London och få uppskattning NU! (Egenvärde, vilket egenvärde..?) Men men... fixa diskmaskinen och dammsuga. Det ska jag väl klara av. Och låtsas vara lite trevlig.

Haka inte upp dig på att det är midsommar! Högtider är bara ett datum, ingenting annat. Jag själv ska torka rumpor på gamlingar dagen till ära :D

Nej de är sant att man inte ska haka upp sig på de men samtidigt så känns de ju lite ensamt när alla andra firar med familj och vänner! :(

Äsch! Sånt där är bara yta egentligen på de flesta håll. Jag har i alla mina år sett baksidan av högtiderna; många som mår dåligt eller rent av tar livet av sig. Detta för att de i min omgivning jobbar inom vård/psyk/polis - de har tystnadsplikt förstås, men man märker ju att de får MASSOR att göra då de alltid jobbar över kring storhelgerna.

Jag själv ska jobba till 19.30 :) Jag jobbade även valborg och gick och lade mig 21 på nyårsafton :p

*kl*

Midsommarafton och jag sitter ensam hemma och grinar :( fattar inte hur jag ska klara sommaren och vill bara dö nu, tack.

Tack. Jag önskar bara att jag kunde hålla med. :( Jag kan möjligen vara nöjd i den skarpa och döljande badrumsbelysningen, sedan tittar jag mig i spegeln i dagsljus och får nästan en ångestattack.
Men har i alla fall tagit mig på tåget. Får väl fundera ut en jävligt bra vit lögn till söndagen...

Niyama, kan inte säga mer än att jag verkligen hoppas det löser sig eller åtminstone blir bättre.

Önskar bara att den här skit dagen kan vara över typ nu!
Trött och grinig och skit väder är de så orkar inte pallra mig ut och gå heller :banghead: ätit chips, mår illa borde ge fasiken i att äta sånt.
Nej ska ta tag i disken nu och hänga upp den sista tvätten och bädda om sängen.

KL

1500:- i böter för att jag har bilen parkerad på min egen parkering. Och jag har inte ens körkort än. Dessutom är bilen totalt nedbajsad. Tack för den, jävla fåglar.

Vill bara ligga på golvet och gråta men har i stället ätit halva kylskåpet. Nu har jag ont i magen, tjockisångest och är precis lika gråtfärdig som innan. FML.

Men du behöver ju inte betala böter om du står på en parkering du själv hyr? Det är ju nåt som blivit fel.

Stormkast: tack!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka