Perfekta föräldrar? (långt)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Perfekta föräldrar? (långt)

JO det har du rätt i, alla är olika , orkar olika å har olika intressen :) Tur är väl det, livet skulle vara så trist om alla var likadana.
 
Sv: Perfekta föräldrar? (långt)

Jag säger som du.. jag har underbara föräldrar! (räknar styvfar som pappa)
Dom gav mig inte en häst för att jag tjatat mig till den, utan för att jag visade dom att jag klarade av den och allt som följer med en egen häst. Men också för att jag "jobbat" ihop till den genom att hjälpa till där hemma med div. grejer som behöver göras på en gård.
Det var inte fråga om slavdriveri, kanske bäst att tillägga det ;)
När jag ville börja åka slalom så var det inga problem heller, men jag fick nöja mig med ärvda skidor och annan utrustning.
Och så fortsatte det, visst fick jag prova på det jag ville.. men inte till vilket pris som helst! Med tanke på att vi då var 4 barn så tycker jag inte att det var så förskräckligt gjort av våra föräldrar.

Det jag kan irritera mig på när det gäller styvsonen så är det att inga ärvda grejer accepteras, det ska vara sprillans nytt oavsett vad det gäller. Kläderna ska vara märkeskläder osv.
För tusan, killen är 10 år !
Men det har säkert med min uppfostran att göra.. vill man ha något så får man jobba ihop till det! Inte bara komma och tjata och kräva..
Ville jag ha skjuts till en kompis så kunde jag i gengäld få bära in ved tex.. Ge och ta, var vad det handlade om.

Om jag jämför med andra i min ålder så kan jag inte se att dom är lyckligare än mig idag, trots att dom fick allting nytt.. att dom fick åka på utlandsresor mm mm.
 
Sv: Perfekta föräldrar? (långt)

Jomen visst kan barn orka med mycket hobbies, min lillasyster tränade gymnastik tre dagar i veckan från ettan till fyran... två till tre timmar åt gången... Dessutom tränade hon handboll två gånger i veckan två timmar åt gången... På sommaren spelade de fotboll... Men hon umgicks med sina vänner på det sättet så det var inget konstigt.
 
Sv: Perfekta föräldrar? (långt)

Tokmaja skrev:
På ett sätt tycker jag inte att man ska ha fler barn än att man har råd och tid att satsa på dem, vill de tävla ska man -under rimliga gränser- kunna satsa på dem, vilket inte betyder att barnen ska få allt serverat.
/.../
Det finns så många som tror sig veta hur just man själv ska leva, men själv om man börjar granska är de inte så perfekta som de tror själva....

uhu - vad menar du? varför ha åsikter om du inte tycker att man skall "tro sig veta"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
25
· Visningar
909
Senast: Stergo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 633
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 198
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 410
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp