T
Tjalfe
Kan man ha en vanlig engelsk nosgrimma utan achenrem när man har pessoa eller måste man ha pullargrimma(mexicansk)?
Mvh/ Tjalfe
Mvh/ Tjalfe
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart kan du det!![]()
Du kan även skippa nosgrimman helt om du vill.
Varför sätta dit en massa remmar som inte behövs? Det känns som att det generellt bland ryttare är ett väldigt slentrianmässigt användande av nosgrimmor. Man använder den som sitter på tränset när man köper det, utan att fundera på hur eller varför.
Väldigt bra svar!håller med helt
Tjalfe--> vet inte riktigt hur du menar munfrihet:S men om du tänker på hur det sitter så kan juh hästen inte direkt öppna munnen något hur obehagligt det än blir, samma sak med aachenrem...
Självklart kan du det!![]()
Du kan även skippa nosgrimman helt om du vill.
Varför sätta dit en massa remmar som inte behövs? Det känns som att det generellt bland ryttare är ett väldigt slentrianmässigt användande av nosgrimmor. Man använder den som sitter på tränset när man köper det, utan att fundera på hur eller varför.
Men det viktigaste är väl ändå att hästen mår bra? Ne?
men varför finns nosgrimmor och varför använder nästan alla sånna om det inte är bra för något? Måste ju finnas någon vits med att använda dom. eller?
Min häst har en förmåga att lägga tungan över bettet. Därför vill jag använda nosgrimma.
Självklart!! Vad tror du om mej egentligen. Men dom flesta använder ju någon form av nosgrimma. Menar du att alla dom är djurplågare då eller?![]()
Men dom flesta använder ju någon form av nosgrimma. Menar du att alla dom är djurplågare då eller?
Hur?(10 tecken)Nu får jag väl skäll, men inom dressyren missbrukas nosgrimman medvetet för att få högre poäng på tävlingar.