Pessoa sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare goldengalactica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 016
G

goldengalactica

Har en fundering. Finns det en Pessoa som heter Paris egentligen? Vad hette annars modellen som kom före AMO? Vad är skillnaden i anläggningsyta mot hästen på den gamla som heter Paris kanske och Amo´n?

Sv: Pessoa sadlar

Vet inte, men det finns väl en Prestige som heter Prestige Paris D iaf.

ja precis, och därför undrar jag om Pessoa kom med en Paris också i samma veva? Vet inte varför namnet Paris är så populärt i så fall på sadlarna? Är det för att det är franskt skinn i dem eller?

Låter väl chict antar jag :p
PÅ Prestiges sadel är det väl ett Eiffeltorn intryckt ovanför där det står Paris D också.

ja och på Pessoas knappar står det Pessoa Paris på alla modellerna....

Paris antyder om vilket skinn det är. Jaguars sadlar kan man välja mellan paris och buffalo, då är paris kalvskinn.
Kanske är samma med Prestige och Pessoa?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 528
Senast: Puffindog
·
R
Utrustning Jag behöver köpa en sadel som jag kan använda tills det dyker upp en sadelutprovare i närheten och det är minst 6 veckor bort.. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: Raderad medlem 142449
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka