Sv: Pfiff Amaretto, Zaldi Classic eller hemligt tredje alternativ?
Vet inte om jag håller med! MÅnga sadlar som kostar under 10000.- har dåliga rykten om sig...Globus, Jacson, Pfiff, Kentaur mfl...Ffa när det dyker upp ett nytt sadelmärke, som dessutom kostar mindre, på marknaden börjar det florera dåliga rykten. Märkligt! :smirk:
Prestige HAR haft problem med ffa varierad läderkvalitet. Läder som gått sönder och färg som flagnar av. Det beror på att dom måste producera så otroligt fort pga enorm efterfrågan. Det är ju inte för inte som man får vänta 2 mån på en beställd Prestige....det kanske har blivit bättre nu, men när jag köpte min i januari skulle jag fått vänta 2 mån. Nu hade jag tur att generalagenten i sverigen hade en sadel liggande så jag fick min tidigare....Men det har florerat rykten, här på buke förstås, om att Prestiges bommar inte klarat mer än ett antal kilon på en ryttare (tror det var 70 eller något)....dom går sönder annars! :smirk:
//Alice
Det var väldigt vad dessa pinnar "flyttar på sig" i varje inlägg...Pinnarna känns inte av sittbenen, man känner dom mitt insidan av låren. De finns ungefär vid stiglädrenas fäste.
Jag litar på den version som verkar rimlig! Min sadelmakare ger mig vettiga förklaringar som, i mina ögon är rimliga, utan att smutskasta ett visst märke.Ja du, vem ska man lita på. Jag litar faktiskt hellre på de som säger att en sadel är sämre, för oftast säger de det av en anledning.
Vet inte om jag håller med! MÅnga sadlar som kostar under 10000.- har dåliga rykten om sig...Globus, Jacson, Pfiff, Kentaur mfl...Ffa när det dyker upp ett nytt sadelmärke, som dessutom kostar mindre, på marknaden börjar det florera dåliga rykten. Märkligt! :smirk:
CB och FB kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte är sadelmakare själv och har kommit i kontakt med MÄNGDER av sadlar. Eftersom jag inte har varit intresserad av dessa sadlar har jag inte heller pratat med min sadelmakare om dessa. Pfiffen å andra sidan HAR intresserat mig och då jag har pratat med min sadelmakare om denna. Det är ju här på buke som ryktena florerar....på gott och ont! Det är ju ändå sadelmakare som sitter inne med sanningen. Det är dom som ser en mängd olika sadlar av olika märken och kan göra en bedömning vilka som är bra och mindre bra.Men varför är det då s¨å att sadlar som CB som massproduceras inte har en massa problem med bommar? Eller FB? Eller Prestige?
Prestige HAR haft problem med ffa varierad läderkvalitet. Läder som gått sönder och färg som flagnar av. Det beror på att dom måste producera så otroligt fort pga enorm efterfrågan. Det är ju inte för inte som man får vänta 2 mån på en beställd Prestige....det kanske har blivit bättre nu, men när jag köpte min i januari skulle jag fått vänta 2 mån. Nu hade jag tur att generalagenten i sverigen hade en sadel liggande så jag fick min tidigare....Men det har florerat rykten, här på buke förstås, om att Prestiges bommar inte klarat mer än ett antal kilon på en ryttare (tror det var 70 eller något)....dom går sönder annars! :smirk:
//Alice